לבנת. מזמינה את כולם
לבנת. מזמינה את כולםגל חרמוני

"בשבועות האחרונים נאלצו תושבי הדרום לחוות תקופה לא קלה. אי אפשר שלא להתפעם מתעצומות הנפש, הכוחות והאומץ שהם הפגינו. החוסן שגילו לאורך ימי הלחימה העניק חיזוק לכל תושבי ישראל וחיילי צה"ל", כך אמרה שרת התרבות והספורט חברת הכנסת לימור לבנת, לקראת יום "זמן ספורט דרום" שיתקיים היום (חמישי), ביישובי הדרום.

אירועי "זמן ספורט דרום" כוללים כ-123 אירועי ספורט תחרותיים לכל המשפחה, ומשכך הם פתוחים לציבור הרחב ללא תשלום.

משרד התרבות והספורט בשיתוף עם ראשי הרשויות בדרום פעל בכדי לגבש תכנית מקיפה ומגוונת של מאות אירועי תרבות ואמנות לכל המשפחה, אשר נועדה להצדיע לתושבי הדרום על עמידתם האיתנה במהלך מבצע "צוק איתן".

"אירועי הספורט שפתוחים לציבור הרחב, נועדו בכדי לאפשר לכלל תושבי ישראל לקחת חלק באירועים אלו ולחבק את תושבי הדרום" אמרו במשרד התרבות והספורט.

'זמן ספורט דרום' כולל מגוון עצום של פעילויות ספורט ביישובי הדרום. בבאר שבע יתקיימו מגוון של אירועים, וביניהם: צעידה ספורטיבית, מתחמי פעילות ספורט לכל המשפחה, יום בריאות וספורט לגיל הזהב, תחרות אקסטרים לנוער, טורניר קטרגל לנוער, מרתון ריקודי עם, הפנינג ספורט לאוכלוסיות מיוחדות. 

גם באשדוד יתקיימו אירועי זמן ספורט דרום, כשתתקיים שם פעילות משפחתית להורים וילדים (ביתני משחק, זירת טקוואנדו,  זירת קראטה, במת זומבה – מועדון פיטנס, אופני קרטינג, מתחם הפעלה גופנית, קיקבוקס כדורשת ועוד), כדור-עף חופים ועוד.

באשקלון ובשדרות יוקמו מתחמי ספורט לילדים ובני נוער, כשבאשקלון תתקיים גם הפעלת ספורט בחופי הים עם צוותי הדרכה וציוד ספורט מגוון.

גם המועצות האזוריות באשכול, בני שמעון, חוף אשקלון, מרחבים ונתיבות ייקחו חלק פעיל ביום הספורט המיוחד כשיתקיימו שם מגוון שלם של אירועי ספורט לכל המשפחה. 

שיאו של יום 'זמן ספורט דרום' יהיה בבאר שבע ובשדרות, כשבבירת הנגב יתקיים משחק ראווה בקט-רגל בין נבחרת אמני ישראל לשחקני הקבוצה הבוגרת של הפועל באר שבע המקומית.

בשדרות יתקיימו שני אירועי שיא כשהראשון יתקיים בשעה 16:00 במשחק ראווה בין נבחרת כוכבי מכבי חיפה בכדורגל לבין נבחרת כוחות הביטחון בנוכוחתה של שרת הספורט. מיד לאחר מכן, בשעה 17:00 תופיע סגנית אלופת העולם בג'ודו, הספורטאית ירדן ג'רבי עם נבחרת ישראל וג'ודוקות משדרות ועוטף עזה.

לבנת אמרה "כולי תקווה כי אירועי זמן ספורט דרום' יהוו את האות לחזרתם של תושבי הדרום לשגרה. אני מזמינה את כל תושבי ישראל להגיע אל הדרום, לחבק את התושבים וליהנות ממאות המופעים והאירועים המוצעים ללא תשלום".

את הרשימה המלאה של האירועים והפעילויות במסגרת 'זמן תרבות דרום' ו'זמן ספורט דרום' ניתן למצוא באתר משרד התרבות והספורט.