לובאני (במרכז) בצפת
לובאני (במרכז) בצפתבאדיבות המרכז הרפואי זיו

ד"ר כמאל אל-לובאני, מראשי האופוזיציה הסורית, הגולה בטורקיה ומבקר כעת בישראל, ביקר היום (ה') את הפצועים הסורים המטופלים ומאושפזים במרכז הרפואי זיו בצפת.

ד"ר אל-לובאני, המכונה בעולם "נלסון מנדה הסורי", שיבח בביקורו את ישראל על הסיוע ההומניטרי המוענק לפצועים הסורים והודה לרופאים וצוות המרכז הרפואי זיו על הטיפול הרפואי המסור.

בביקור השתתף גם איש העסקים הישראלי-אמריקאי, מוטי כהנא, העוסק בפעילות הומניטרית למען קורבנות מלחמת האזרחים בסוריה ובמאמצים להוצאת היהודים שנותרו בסוריה. בהמשך ביקורו בישראל ייפגש ד"ר אל-לובאני גם עם גורמי ממשל מרכזיים.

"אני מלא הערכה לטיפול הרפואי המסור המוענק במרכז הרפואי זיו לפצועים סורים, בני עמי, שנפגעו במלחמה. מחווה הומניטרית מרגשת זו הינה פתח לקירוב לבבות בין העמים ותקווה לשלום בימים שקטים יותר", אמר ד"ר אל-לובאני לסגן מנהל המרכז הרפואי זיו, ד"ר קלין שפירא שליווה את הביקור.

"באתי למרכז הרפואי זיו כדי להודות לבית החולים על הטיפול במאות הגברים, הנשים והילדים שזכו כאן לטיפול רפואי ברמה הגבוהה ביותר ותמיכה רגשית לאור האירועים הקשים שחוו במלחמה בסוריה. טיפול זה הינו לא רק עבור הילד או האישה הפצועים, אלא עבור כל סוריה, כך אנו מרגישים וכולם יודעים זאת ומדברים על זה. בתוך סוריה אסד טוען שהישראלים הם האויב ופה בבית החולים רואים באמת מי זו ישראל. אני שואל: מי באמת האויב? אסד שרוצח את בני עמנו או ישראל שמטפלת בהם?", דברי ד"ר אל-לובאני.

איש העסקים מוטי כהנא המצוי היטב במתרחש בסוריה בשנים האחרונות עקב פעילותו ההומניטרית ציין, כי מאז שהחל הטיפול בפצועים הסורים בישראל, כל ה"שטח" בסוריה למד להעריך את פעילותה של ישראל וחושב כמו ד"ר אל-לובאני. "הטיפול בפצועים הסורים בישראל זה נושא מאוד מדובר ברחוב הסורי. העם הסורי רואה זאת ומבין שכל מה שסיפרו לו על האויב הישראלי הוא לא נכון", אמר כהנא.

ד"ר אל-לבואני נמנה מזה למעלה משני עשורים עם פעילי זכויות האדם הליברליים הבולטים בסוריה. הוא ריצה מספר תקופות מאסר בזמן שלטונו של בשאר אל-אסד, עקב פעילותו לקידום הדמוקרטיה בסוריה.

מעט לאחר שחרורו מהכלא בשנת 2011, ברח מסוריה לירדן מחשש שייעצר שוב או יירצח, וקיבל מקלט מדיני משבדיה. מאז ואילך מיקד את עיקר פעילותו מטורקיה.