חיבוק מאמא, לאחר יותר משש שנים

חברת "אל על", התאחדות המלונות בישראל, האגודה למען החייל ואגף כוח אדם בצה"ל הטיסו היום (חמישי) לארץ כ-125 הורים ל-77 חיילים וחיילות בודדים שלקחו חלק במאמץ הלחימה במבצע "צוק איתן".

"רכבת אווירית" בת 21 טיסות מעשרה יעדי "אל על" (ניו יורק, לוס אנג'לס, טורונטו, סנט פטרסבורג, קייב, מוסקבה, פריז, לונדון, בריסל ואמסטרדם) הטיסה את ההורים לישראל והם יתארחו עם בניהם ובנותיהם למשך חמישה ימים במלונות של התאחדות המלונות.

חייל צה"ל סלבה פודוגרסטי לא ראה את אמו כבר 6 שנים. סלבה בן ה-24 משרת במערכת הטכנית של חיל האוויר כטכנאי דרג א' ומתגורר בחיפה בדירה צבאית.

הוא הגיע לישראל בגיל 13 יחד עם אחיו שבחר לחזור לאוקראינה ואילו הוא החליט להישאר בארץ וללמוד כאן שנים נוספים. לאחר שלוש שנים שבהן היה בארץ חזר סלבה לאוקראינה לבקשת הוריו אך לא רצה להישאר שם לאורך זמן ובגיל 18 שב לישראל.

סלבה מספר שבחר לעלות לארץ כי לא הוא "לא ראה עתיד באוקראינה" ונוסף על כך הוא מאוד אוהבת את ארץ ישראל ורוצה לחיות בה במשך כל חייו. במהלך מבצע "צוק איתן" דאג סלבה לתפקודם התקין של מטוסי חיל האוויר במשך 16 שעות בכל יום, מהתפקיד הצבאי שלו הוא מאוד מרוצה.

לקראת הגעתה לישראל של אמו סיפר סלבה כי בכל שנה נהג לשוחח עמה בשיחת סקייפ בראש השנה, ובכל שנה נהגה אמו לומר לו שבשנה הבאה הם יחגגו יחד את ראש השנה. השנה הוא יזכה לבלות את החג עם משפחתו לאחר כל כך הרבה שנים.

צילום: סיון פרג'