משה ליאון
משה ליאוןפלאש 90

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים אישרה הערב (חמישי) בניית 2,200 יחידות דיור בשכונת ערב א-סוואחרה במזרח העיר.

זו הפעם הראשונה בה מאושרת תוכנית בסדר גודל כזה, שכוללת הכשרה של בנייה בלתי חוקית. התוכנית תיצור רצף במזרח העיר מצפון העיר ועד לדרומה ותוביל לגידול באוכלוסיה הערבית.

נציין כי התכנית אושרה הערב בפעם השניה, לאחר שחבר מועצת העיר מטעם "הליכוד ביתנו", משה ליאון, דרש עליה דיון חוזר. מהלך זה של ליאון יכול היה להוביל לביטול החלטת הוועדה אך חברי מועצת העיר מהסיעות החרדיות יצאו מאולם הוועדה בזמן ההצבעה על התכנית.

"יש כאן בעיה של ניהול ותעדוף", אמר ליאון, "בשעה שאלפי משפחות וצעירים לא מוצאים מקום מגורים בירושלים או לא יכולים לעמוד במחירי הדיור - ראש העיר בוחר לתת פרס לעבריינים שהשתלטו על שטחים ובנו באופן בלתי חוקי, ומאשר תוכנית זו. קידום התוכנית תהיה טעות חמורה לירושלים".

ההצבעה במועצת העיר

חברי הכנסת מהסיעות החרדיות יצאו מאולם הוועדה חרף דבריהם של הרב חיים קנייבסקי והרב אביגדור נבנצאל, שהורו להם להתנגד.

נזכיר כי ראש העיר ניר ברקת טען כי אישור ההחלטה בוועדה המחוזית מהווה ביטוי מובהק, כלשונו, של הריבונות הישראלית על כל חלקי העיר. "בהיעדר תכנון של עיריית ירושלים, עלולה להיווצר מציאות קשה ומסוכנת של אישור תכניות נקודתיות בהוראת בית משפט וזאת ללא ראיה מערכתית ומתן התייחסות למכלול השיקולים הנוגעים לשכונה ובניית מוסדות הציבור החסרים במזרח העיר.

"החלופה לתכנון מוסדר היא בנייה בלתי חוקית של אלפי יחידות דיור והשתלטות על שטחים נרחבים תוך פגיעה בסביבה ובריבונות הישראלית על ירושלים המאוחדת", אמר ברקת.