חגי בן ארצי
חגי בן ארציערוץ 7

ד"ר חגי בן ארצי, מרצה לתנ''ך ומחשבת ישראל וגיסו של ראש הממשלה נתניהו, מסרב להשתמש בשטר ה-50 החדש שיצא בימים האחרונים וקורא לרבים אחרים לנהוג כמותו.

בשיחה עם ערוץ 7 טוען בן ארצי כי השטר החדש הנושא את דמותו של המשורר שאול טשרניחובסקי הוא בושה למדינת ישראל.

בן ארצי מזכיר כי טשרניחובסקי חי כל חייו עם נוצרייה וסירב להפצרותיו של הרב יצחק הרצוג לגייר אותה. "שאול טשרניחובסקי הפך להיות סמל של ההתבוללות, אידאולוגיה של התבוללות. לא יתכן שאדם כזה, עם כל חשיבותו כמשורר, יהפוך להיות סמל במדינת ישראל", אומר בן ארצי.

ד"ר בן ארצי מוסיף כי מדינת ישראל מנסה היום להילחם בהתבוללות בעולם היהודי, "באירופה ישנם 80 אחוזי התבוללות ובארצות הברית 60 אחוזי התבוללות, העם היהודי נכחד בגלל ההתבוללות, כיצד מסוגלת מדינת ישראל להפוך דווקא את טשרניחובסקי לסמל?".

בן ארצי גם מטיח ביקורת במפלגת הבית היהודי שלא הרימה קול זעקה וקול מחאה נגד המהלך כבר אחרי המלצות הוועדה ובעצם לא הצליחה לסכל את ההחלטה, "איפה הבית היהודי? איפה הסיעות החרדיות? איפה הליכוד שמצהיר על עצמו שהוא יהודי ולאומי?".

כעת לאחר שהשטר יצא מציע גיסו של ראש הממשלה לכל אדם להשתדל להחרים את השטר החדש, "חובה על כל אחד מאיתנו להסביר את הבעיה בשטר. אסור לנו להשלים עם ההחלטה האומללה הזו לדחוף לכל בית בישראל את האיש הזה.

"מדינת ישראל צפצפה עלינו? אנחנו נהפוך את ההחלטה לשיח ציבורי", מדגיש חגי בן ארצי. "בכל פינת ברחוב ידברו על הבעיה. אם יהיו מיליון אזרחים שלא ישתמשו בשטר לא תהיה ברירה למדינה אלא להוציא אותו מהמחזור הכלכלי".