יהורם גאון
יהורם גאוןצילום: פלאש 90

הזמר, חתן  פרס ישראל, יהורם גאון התייחס היום בתכניתו "גאון ברדיו" ברשת ב' לפרשת "ההדחה" של הרב אביחי רונצקי ואמר כי מניעים פוליטיים הם אלו שהביאו את האשמות נגד נפתלי בנט גם בזמן מבצע צוק איתן.

"הפוליטיקה מקלקלת את השורה", פתח. גאון תיאר את עברו הצבאי של מי שכינה בציניות "המדליף", הרב רונצקי, כקצין ביחידה מובחרת בין היתר במלחמת יום כיפור.

"שב לצנחנים כמ"פ בגדוד 890, במלחמת יום כיפור היה מ"פ בסיירת שקד, לחם בחזית הדרומית ובין היתר הוביל את פלוגתו בקרבות בראס סודר נגד לוחמי קומנדו מצריים שהונחתו באזור. עכשיו, הלוחם הזה, שגם היה רב ראשי לצה"ל, חשוד שהעביר מידע סודי לשר הכלכלה נפתלי בנט, שהוא גם חבר הקבינט המדיני ביטחוני שאין סוד שלא ידוע לו.

בוא נראה עכשיו למי הודלף החומר הסודי: נפתלי בנט, איש סיירת מטכל שעבר קורס קציני חי"ר ועם סיומו שב ליחידה. קצין ביחידת מגלן שהשתתף במבצעים רבים בלבנון, ביניהם מבצע ענבי זעם. כרס"ן במילואים לחם במלחמת לבנון השניה, פיקד על כוח סיור בגזרה המערבית – זה האיש אליו 'הודלף' החומר הסודי האסור".

"סליחה על הנאיביות, אבל נדמה לי שאם שניים שכאלה יורדים לשדה הקרב בעיצומה של לחימה ודי מסתכנים אפילו, נדמה לי שאם לא הייתה פוליטיקה מעורבת בסיפור ניתן היה רק לשבח במקרה הזה, ולראות בכך רצון להיות עם הלוחמים לדעת מקרוב לחוש את האמת בשטח ממש, לנסות לסייע.

אבל מרגע שהיא בעניין הגברת פוליטיקה הכל נראה ומובן כבר אחרת, אז זה הופך כבר רצון לחבל בקבינט הבטחוני רב הדעות, ומידע אמיתי וקרוב על מצבם ומצב רוחם של לוחמים ותחושותיהם הופך למידע סודי שנועד לא לסייע אלא לחבל. הוא שאמרתי, הפוליטיקה מקלקלת את השורה."

עוד הוסיף גאון ואמר, "ניתנה האמת להיאמר, אני יכול לחשוב עכשיו ממש ברגע זה על כל כך הרבה אנשים ידועים, ביניהם סופרים מאד ידועים, משוררים אפילו זמרים שהיו יורדים באומץ אל מעבר לקווים היו מקבלים על כך תמונת שער בעיתון והרבה הרבה תשבוחות. חומר למחשבה זה מה היה בסיפור הזה שהפך אותו לסיפור ריגול כמעט".