גלי צה"ל
גלי צה"לצילום: פלאש 90

מפגש בין חיילי גלי צה"ל למסתננים בלתי חוקיים התקיים באחרונה, כך עולה מדיווח בעמוד הפייסבוק של פעילה למען המסתננים שהייתה חלק מהמפגש שנועד להכיר לחיילי התחנה הצבאית את סיפור חייהם של המסתננים.

הפעילה, סיגל רוזן, העלתה לעמוד הפייסבוק שלה את תמונת המפגש בה נראים חיילי גל"צ כשהם לבושי מדים יושבים על המדרכה ומאזינים למסתנן מאפריקה הישוב לפניהם, ככל הנראה שמו אוסקר. מדברים שכתבה עולה כי לא מדובר במפגש ראשון מסוגו. רוזן כתבה כי "הערב, כמידי שנה, אני ואוסקר סיפרנו ל'סטודנטים' החדשים של גל"צ על מבקשי המקלט בישראל".

עוד הוסיפה וכתבה כי "גם הערב, כמידי שנה, נדהמתי כיצד הצליחו שם בגל"צ למצוא כל כך הרבה נערים ונערות שהם רק בני 18 וכבר כל כך משכילים, מלאי סקרנות בריאה, תבונה ומעוררי השראה ותקווה".

שי ניסן, גולש בערוץ 7 שהעביר את הדיווח למערכת הערוץ במייל 'הדואר האדום' מעיר ותוהה "מתי המדיניות של צה"ל היא להפגיש חיילים חדשים עם גנבי גבול אשר הוגדרו רשמית ע"י הממשלה כמסתננים בלתי חוקיים? נראה שיש כאן גורם המעוניין להשפיע על נפשם של החיילים הצעירים, במיוחד אלו בגל"צ על מנת שיהיו שגרירי רצון של ארגוני השמאל למען השארת המסתננים בארץ. מיותר להזכיר שארגוני השמאל המארגנים את המפגשים הללו, הם אלו אשר תוקפים את צה"ל ללא הרף, מעודדים השתמטות וחלקם אף נאבק בחיילים בבילעין ובנבי סלאח".

האם כך מבטיחים סיקור מעודד ותומך למסתננים ומהגרי העבודה?

בתגובה לדברים מוסר דובר גלי צה"ל כי "ככלי תקשורת מוביל גלי צה"ל מסקרת את הנעשה במדינה ובעולם בצורה פלורליסטית וללא הטיות ומביאה את החדשות כפי שהן מתרחשות. הכשרת עיתונאים מחייבת את העיתונאים הצעירים להיחשף לכל הצדדים של מה שקורה עכשיו במדינה, בין אם הם נעימים יותר ובין אם נעימים פחות. גם אם מדובר בנושא שאינו בקונצנזוס, הרי שיש לדווח עליו כתופעה חברתית".