אזור התקיפה
אזור התקיפהצילום: פלאש 90

שוב תקיפת יהודים בידי ערבים בלב ירושלים, והפעם המותקפים הם בני משפחת חורי, תושבי מצפה יריחו, שהיו בדרכם לכותל המערבי שם התקיים ביום חמישי האחרון טקס ההשבעה של בנם הבכור.

ביומן ערוץ 7 סיפר שלום, אבי המשפחה על האירוע שהחל בבקשה שלו לעזרה מנהג רכב סמוך לאחר שהסתבך מעט בדרכו. בתגובה לבקשה, מספר חורי, החל הרכב ובו שלושה גברתנים ערבים להיצמד לרכבו. ההיצמדות נמשכה עוד ועוד כשחורי עצמו מנסה לחמוק וקורא לעברם "מה קורה לך?".

בהמשך הנסיעה באחת ההיצמדויות, סמוך לבריכת הסולטן שבמרכז הבירה "קיבלנו שפריץ אדיר של גז פלפל", הוא מספר. "אני אשתי ושלושת בניי נפגענו באופן מאוד קשה, ממש פגיעות וכוויות", הוא מספר.

תוך כדי שהוא צרוב מהגז שפגע בפניו המשיך שלום חורי בנסיעה וחסם את רכבם של הערבים תוך שהוא מתקשר למשטרה ומדווח על האירוע. הפקק שנוצר במקום סייע לו לבלום את המשך תנועתם של השלושה. זאת תוך כדי שילדיו צועקים מכאב הצריבה.

למקום הגיע צוות של מד"א שהחל לטפל בבני המשפחה הבוכים וכואבים את צריבת הגז שחדר לעיניהם ופגע בכל גופם. המשטרה לעומת זאת, מספר חורי, בחרה לעכב את אחד משלושת הערבים ואילו את בעל הרכב והרכב עצמו שחררה לדרכו.

"למד"א אין תרופת פלא לפגיעה כזו כי מדובר בחומר שמנוני מאוד", הוא אומר ומתאר כיצד אנשי מד"א מנסים לסייע ושופכים מים על בני המשפחה שהיו אז מקולחים ולבושים חגיגית לכבוד טקס ההשבעה של הבן, טקס שבעוד זמן קצר אמור להתחיל.

עובר אורח המליץ לבני המשפחה להגיש תלונה במשטרה שאם לא כן האירוע לא יטופל והתוקפים ישוחררו לבתיהם. בנו הגדול של שלום, נער כבן 17, ביקש להצטרף לאביו להגשת התלונה במגרש הרוסים על מנת לראות במו עיניו שהתוקף בא על עונשו. שלום עצמו הרגיע את הבן וביקש ממנו להמשיך יחד עם אחיו ואמו אל הטקס בעוד הוא יגיש תלונה במשטרה ויחבור אליהם.

לאחר הגשת התלונה מיהר שלום חורי אל הטקס שאליו הספיק להגיע בזמן. מבני המשפחה האחרים ביקש שלא לספר לבן הגדול מדוע הם רטובים עד לשד עצמותיהם. הבן אכן שאל מדוע הגיעו לטקס רטובים כל כך. הם מצידם שמרו על הסוד עד למפגש סביב שולחן שבת שם החליפו חוויות, הוא משירותו הצבאי והם מהדרך אל ההשבעה.

לפי שעה לא ידוע לחורי על התקדמות החקירה המשטרתית סביב הפרשה.