קבינט יוקר המחיה. היום
קבינט יוקר המחיה. היוםדוברות משרד הכלכלה

פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לא להביא להצבעה בממשלה את האישור מחדש של גדר הביטחון המתוכננת באזור עוטף ירושלים והכפר בתיר, לה מתנגדים תושבי גוש עציון. 

ההחלטה התקבלה, לאחר שבמהלך הדיון בממשלה התברר, כי אין צורך משפטי בהצבעה בממשלה, וכי החלטת בג"ץ מחייבת רק דיון בממשלה בנושא.

בשלב זה עדיין לא ברור האם בעקבות המהלך תצא לדרך בקרוב התוכנית משנת 2006 לבניית הגדר באזור, או שמא יערכו בתוכנית שינויים.

מוקדם יותר דווח, כי ההצבעה בנושא בממשלה תידחה בכמה ימים. ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, בירך על דחיית הדיון, "אני מקווה שהשכל הישר ינצח את הפורמליות".

"החלטת הממשלה משנת 2006 כבר אינה רלבנטית למציאות ימינו ואני שמח שראש הממשלה קיבל את עמדתי כי המציאות הבטחונית המשתנה גם מחייבת פתרון יצירתי למציאות הבטחונית החדשה", הוסיף.

דוידי פרל

ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל, בירך אף הוא על הדחייה. "אנו מברכים על ההחלטה לדחיית הדיון בהקמת גדר ההפרדה באזור גוש עציון, ומודים לשרים ולכלל הגורמים אשר פעלו לדחות את ההחלטה בעניין".

לדבריו, "דווקא בימים בהם הממשלה נאלצת לבצע קיצוצים כואבים בחינוך, ברווחה, בבריאות ובשירותים לאזרח , לא ראוי היה להשקיע סכום עתק העומד על 300 מליון ש"ח בפרויקט עם תרומה שולית לביטחון . ההתנגדות לגדר מאחדת את המתיישבים, הפלסטינים ושוחרי איכות הסביבה ואנו מקווים כי דחיית ההחלטה היא השלב הראשון בגניזת תוכנית מיותרת זו".