מח''ט הצנחנים
מח''ט הצנחניםצילום: ישיבת הכותל

מפקד חטיבת הצנחנים, אל"מ אליעזר טולדנו, השתתף באזכרה לתלמיד ישיבת הכותל סמ''ר אביתר משה תורג'מן הי"ד, שנפל במבצע ''צוק איתן''.

אביתר, לוחם בגדוד 202 של הצנחנים, נפל ביום ה-15 ללחימה, כאשר טיל נ"ט נורה ממסגד לעבר הכח אשר פעל לאיתור והשמדת מנהרות בגזרת ח'אן יונס.

ראש ישיבת הכותל, הרב ברוך וידר, אמר באזכרה כי "אביתר עמל בתורה ולחם בגבורה ושילב ברצינות את שני הערכים אשר אנו דוגלים בחיבור הגדול והקדוש - ספרא וסייפא. אביתר נבחר ע"י ההשגחה העליונה להיות נציג ישיבות ההסדר בישיבה של מעלה, ישיבה של צדיקי עליון אשר נוספה בה מחלקת צוק איתן.

"בימים הנוראים הוא שליח ציבור בישיבה של מעלה, לוחם צנחנים שספר תורה של תורת ישיבות ההסדר בחיקו", הוסיף הרב וידר.

מח”ט הצנחנים תיאר בדבריו את התרשמותו מדמותו של אביתר. "אביתר שלנו היה לוחם במחלקת בני"ש מישיבת הכותל אשר שילב שלושה בתים - בית שאן – בית הוריו, בית המדרש- בישיבה ובית ליד  - מפקדת הצנחנים. בשלושת הבתים הוא הצטיין. הוא היה לוחם חייכן מבלי לחייך, היו לו עיניים מחייכות והוא היה לוחם זקוף ולא מגאווה. במציאות של לחימה דרושים אנשים כמוהו".

אל''מ טולדנו הדגיש כי "היכולת שלנו לעמוד על המשמר פה, על חומותייך עיר דוד, ולעבור מבית המדרש לבית המדרש של הלחימה בדיוק כמו שאביתר עשה, היא ברכה עצומה".

"אומרים שתכלה שנה וקללותיה אבל את הברכות מזניחים", הוסיף המח''ט. "צריך לזכור את הברכות ולברך על הטובה. הטובה היא שנכנסנו לעזה. כולנו שמחים, חששנו מאוד שלא יפעילו אותנו וזה יגמר מבלי שנחצה את הגדר, חשבנו שזה בלתי נסבל; אי אפשר לבקש ולייחל שאויבנו ייתמו מבלי לעשות פעולה ולפגוע במבקשי רעתנו”.

צילום: ישיבת הכותל