מפעל שבבים של אינטל. ארכיון
מפעל שבבים של אינטל. ארכיוןפלאש 90

משרדי הכלכלה והאוצר אישרו הבוקר (שני), במסגרת ישיבת מינהלת מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה, בראשות נחום איצקוביץ', את תוכנית ההשקעות של חברת אינטל.

השקעת החברה בשדרוג המפעל בקרית גת, תעמוד על כ-6 מיליארד דולר (כ-22 מיליארד שקלים), בהתאם לתוכנית העסקית שהוגשה למרכז ההשקעות.

במינהלת מרכז השקעות חברים, בנוסף לנציגי משרד הכלכלה, נציגי משרד האוצר, רשות המיסים, משרד החקלאות, התאחדות התעשיינים ונציגי ציבור.

במסגרת התוכנית, תעסיק אינטל עוד כ-1,000 עובדים חדשים, בהתאם לתוכנית העסקית. עוד 2,500 עובדים אחרים, יועסקו במעגלי תעסוקה עקיפים במהלך שדרוג המפעל. בנוסף, התחייבה החברה לרכש גומלין בישראל בהיקף מצטבר של כ-550 מיליון דולר ורכש מקומי נוסף בהיקף של כ-180 מלש"ח מדי שנה. כן התחייבה החברה כי מרבית המועסקים צפויים להגיע מאזור הדרום.

במסגרת האישור, תזכה החברה, אשר תהפוך את מפעלה בקרית גת למתקדם בעולם בטכנולוגית שבבים, למעמד של מפעל מועדף מיוחד, כפי שאושר על ידי מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן, מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג ומנהל רשות המסים, משה אשר.

מעמד זה ייזכה את החברה במס חברות בשיעור של 5% לתקופה של 10 שנים (עד 2023) ומענקים בהיקף של 300 מיליון דולר, אשר יתפרסו על פני 5 שנות תקציב.

שר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר כי "אישור ההגעה של אינטל לארץ בהשקעה הגדולה ביותר בתולדות ישראל היא אירוע היסטורי לכלל תושבי המדינה, אך במיוחד לתושבי הדרום, שמאות מהם יועסקו במפעל החדש. השקעה של עשרים מיליארד שקלים, תעסוקה לאלפי ישראלים והכנסה עתידית של מאות מיליוני שקלים ממיסים, הם בשורה אדירה לכלכלה הישראלית, שפותחת את השנה החדשה בצעד ענק קדימה וממצבת את ישראל כיעד השקעה אטרקטיבי בקנה מידה עולמי".

שר האוצר, יאיר לפיד, הוסיף כי "ההשקעה של אינטל מהווה נכס אסטרטגי עבור התעשייה הישראלית. זו היא ההשקעה הגדולה ביותר של חברה זרה בישראל אי פעם וזו הוכחה נוספת שישראל נמצאת בקדמת תעשיית הטכנולוגיה והחדשנות. שדרוג המפעל יביא ליצירת כ 1,000 מקומות עבודה חדשים אשר יספקו תעסוקה לתושבי הדרום. אנו נמשיך לפעול ליצירת סביבה עסקית אטרקטיבית בכדי להגביר את ההשקעות במדינת ישראל".