על רקע הארכת צו התפיסה של ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, החליט חייל צה''ל בוגר הישיבה לפנות לשוטרים וקציני צה"ל ולקרוא להם לסרב ליטול חלק בתפיסת הישיבה.

החייל, אריאל זילבר המתגורר ביצהר, הגיע ביום רביעי האחרון למחסום הכניסה לישיבה, פנה לשוטרים וקרא להם לסרב פקודה. "תגידו למפקדים שלכם: אני לא מוכן לתפוס ישיבה ולהפריע לאנשים ללמוד תורה".

הוא שאל את אחד השוטרים, "אתה הולך להגיע עם הצו תפיסה לשמיים? להגיד 'הנה תפסתי ישיבה, הבאתי כמה בונוסים'?".

מפקדיהם של השוטרים הורו להם שלא לשוחח עם החייל, ואחד מהם איבד את סבלנותו וצעק "הכל יעבור למפקד שלך". בהמשך הוזעקו למקום קציני הפלוגה, אשר אחד מהם איים לעצור את זילבר באם יפריע לפעילות השוטרים.

בתחילת השבוע שעבר הגיע זילבר למפקדת חטמ"ר שומרון וביקש לשמוע את דעתו של המח"ט החדש, שי קלפר, על תפיסת הישיבה. בהקלטה של השיחה נשמע קלפר אומר כי הוא אינו האחראי לתפיסת הישיבה, ומציין כי "זה שר הבטחון, זה הרבה מעלי". זילבר אומר למח"ט בתגובה "אז תסרב פקודה", והמח"ט משיב, "בוא נעזוב את זה".

"תפיסת הישיבה בידי הצבא, כמו גם הרס מאחזים, גורמים למצבים בלתי אפשריים עבור חלק מהחיילים והמועמדים לגיוס מקרב ההתיישבות", אומר בתגובה עו"ד עדי קידר מארגון ''חננו'', המסייע משפטית לישיבה. "חבל שהמערכת מבצעת מעשים כה קיצוניים אשר יוצרים קרע''.