הדיון בוועדה
הדיון בוועדהיח''צ

ועדת משנה משותפת להגנת העורף ולענייני יהודה ושומרון של ועדת חוץ וביטחון, התכנסה היום (שני) בפעם השנייה כדי לדון במרכיבי הביטחון האזרחיים בישובי קו העימות בכל גבולות המדינה ובעוטף עזה בפרט.

הוועדה עסקה בסיווגם של היישובים בקווי העימות על בסיס האיומים הנשקפים אליהם ובמרכיבי הביטחון הנדרשים להגנתם.

כלל המשתתפים בוועדה, אנשי מערכת הביטחון והגורמים האזרחיים, הסכימו כי הרבש"צים (רכזי הביטחון השוטף ביישובים) הם ''לבנת הייסוד'' לביטחון התושבים, במענה לכל אירוע ביטחוני ביישוב ובסביבתו ועל כן וחייבים להסדיר את מעמדם ושכרם לצד כלי הרכב לאבטחת היישובים ויתר מערכות ההגנה וההתראה.

חברי הכנסת אלי ישי ומוטי יוגב, יושבי ראש ועדות המשנה להגנת העורף וליו"ש, הם שהובילו את הדיון. חברי הוועדה עודכנו על פיטורים צפויים של רבש"צים ברמת הגולן, בעוטף עזה וביהודה ושומרון כבר בחודשים הקרובים.

ח"כ יוגב (אל"מ במיל'), שיזם את הדיון אמר כי "התקציב למרכיבי הביטחון התדלדל מאד השנים האחרונות ונמצא במשבר. אם לא נתחזק את מרכיבי הביטחון הקיימים, גם הם ייקרסו ותהיה פגיעה אמיתית בביטחון היישובים ובתושביהם.

"זמן רב לפני מבצע 'צוק איתן' טענתי כי כלל תקציב הביטחון מצומצם ומקשה על צה"ל ועל מערכת הביטחון. והסעיפים הנוגעים לביטחון היישובים בקו העימות נותרו חסרים מאד.

"בעקבות מבצע 'צוק איתן' זירזתי דיון של ועדה משותפת עם ח"כ אלי ישי העומד בראש ועדת המשנה לענייני עורף, בכדי לדאוג למרכיבי הביטחון ולביטחונם של יישובי הספר: בגבול הלבנון, ברמת הגולן, בבקעת הירדן וביהודה ושומרון, בגבול רצועת עזה ובכל גבולות הדרום".

יוגב התייחס גם לנושא הרבש"צים ואמר כי ''הם כח המגן הראשוני והחיוני בכל יישובי הספר, המדינה צריכה להכיר בהם כמרכיב חיוני ולדאוג לתקצובם ולתנאי העסקתם. אפנה לשר הביטחון על מנת לעכב את פיטורי הרבש"צים עד לבחינה נוספת".

"הוועדה תמשיך את דיוניה ותביא בעזרת ה' יחד עם כל הגורמים, לתקצובם היותר ראוי של מרכיבי הביטחון האזרחיים בתקציב 2015",  סיכם ח''כ יוגב.