נתנאל עראמי ז"ל
נתנאל עראמי ז"לבאדיבות המשפחה

משפחת ערמי בטוחה: נתנאל ערמי שנפל אל מותו מבניין מגורים בפתח תקווה בזמן עבודתו בשבוע שעבר – נרצח ולא נהרג בתאונת עבודה. ערמי היה בעל חברת סנפלינג והוא עסק במקצוע הזה מספר שנים. בעת עבודתו באותו מגדל בבנייה, בן 11 קומות, נחתך החבל וערמי צנח אל מותו. בינתיים המשטרה לא מודה שמדובר ברצח, ולא מעט סימני שאלה מרחפים מעל האירוע.

מוריה ערמי, אלמנתו של נתנאל, סיפרה ל'בשבע' על בעלה: "נתנאל היה בעל מדהים. הוא תמיד עזר עם הילדים, לקח אותם לגן, קילח, היה משחק איתם אחרי שחזר מהעבודה. בעבודה שלו הוא היה הכי מקצוען שיש. כולם ידעו כמה הוא היה נזהר, וכמה אמצעי בטיחות הוא היה נוקט".

נתנאל ערמי הקים חברת סנפלינג לפני כשנה. לפני כן עסק באותו מקצוע כשכיר בחברה ושימש כמנהל עבודה. מוריה סיפרה על החששות שליוו אותו במקצוע. "לנתנאל לא היה פחד גבהים. הוא היה הולך בגבהים הללו כמו שאנחנו הולכים על המדרכה. תמיד כששמעו במה הוא עסק אמרו לנו – למה אתם לא שומרים עליו? אבל אנחנו ידענו שזו האהבה שלו בעבודה. הוא לא פחד והיה מקצוען אמיתי. כולם בתחום הזה יודעים איך הוא עשה את העבודה שלו", מספרת מוריה ומדגישה כי "החששות שהיו לו היו קשורים לעובדה שהוא עובד עם לא מעט ערבים שמגיעים מהשטחים. כן, הוא חשש מזה למרות שהוא אף פעם לא היה אומר מילה".

בני המשפחה סבורים שנתנאל נרצח ויש ניסיון להשתיק את הסיפור. "נתנאל היה מקצוען אמיתי. הוא עסק בתחום הזה שנים והבטיחות הייתה אצלו מעל לכול. ראינו גם את החבלים. הם לא נקרעו מעצמם. מישהו חתך אותם", אומרת מוריה ומפנה אצבע מאשימה לעובדים ערבים שעבדו באותו מגדל מגורים. "זו לא הפעם הראשונה שיהודים נרצחים ומנסים להסתיר את האמת. כבר ראינו מה קרה בסיפור של נטלי דדון והרב טלבי. נתנאל נרצח בדיוק כמו שלושת הנערים. אין ביטחון במדינה שלנו".

"נרצח כי הוא יהודי"

למשפחת ערמי יש ביקורת קשה על התנהלות המשטרה. ההודעה הגיעה אל בית המשפחה מאוחר. כשהתחילו לחשוד בביתו של נתנאל ז"ל והתחילו לצוץ מבזקים בחדשות, אמרה האם לאחד האחים לראות מה קורה עם נתנאל. האח נאלץ לראות את נתנאל אחיו שרוע מת על האדמה. "אמא של נתנאל גילתה דרך האינטרנט שבנה נהרג. אני לא צריכה לומר אילו זוועות ראה אח שלו שרץ לראות אותו. זה יהיה איתו לכל החיים. גם איך שהמשטרה מתנהלת כאן, אני מרגישה שהם לא מספרים לנו את כל הסיפור", אומרת מוריה, "תשובות בוודאי שלא נותנים לנו".

בינתיים ביקרו אצל המשפחה חברי כנסת מהימין - משה פייגלין מהליכוד ואורית סטרוק מהבית היהודי. "אם אני אתה ואת היינו שם בקצה החבל בקומה ה‑18, הרוצח הערבי היה חותך לנו את החבל והיינו צונחים אל מותנו המזעזע, בדיוק באותה מידה. הוא לא רצח את נתנאל מסיבה אישית, הוא רצח אותו כי הוא יהודי. בדיוק כפי שנפל בגורלם של הנערים", כתב פייגלין בעקבות הביקור, "מה כבר יש פה להסתיר חוץ מהרצון לחסום, לכסות את עיני הציבור?".

ח"כ סטרוק תקפה בחריפות את התנהלות המשטרה: "עד לרגע זה אף נציג של המשטרה לא ביקר את המשפחה, לא עדכן אותה בהתפתחות החקירה, לא הביע השתתפות בכאבם הנורא. חמור מכך: המשטרה יצרה קשר עם האלמנה רק לשם מטרה אחת: חתימתה על הסכמה לניתוח הגופה. הבטחתי לאלמנה הצעירה מוריה, לאמא מרים ולשאר בני המשפחה האבלה, שאפעל מיידית לתיקון המצב המחפיר הזה", דברי סטרוק.

"אני עוד לא מעכלת מה שקרה. אני חושבת רק על הילדים שלי עכשיו", אומרת מוריה ומספרת על החיבוק שהיא מקבלת מאלפי אנשים שבאו לנחם את המשפחה. "אני כל כך רוצה להודות לעם ישראל שמחבקים אותנו לפני החג. כל כך הרבה אנשים מתקשרים לחזק, החדר של הילדים מלא בצעצועים ומתנות לחג. פתאום גיליתי את עם ישראל. אני מקווה שנתנאל רואה מלמעלה איזה עם נפלא יש לנו".