מתת רוזנפלד הי"ד
מתת רוזנפלד הי"דבאדיבות המשפחה

השמיניסטיות והמועמדים לשירות הלאומי נתקלים לא פעם בקשיים במציאת מקומות שירות, בין השאר בשל פיזור המידע הרב בנושא במקומות שונים.

המידע על אלפי מקומות שירות פוטנציאליים מפוזר כיום בין אתרי עמותות השירות הלאומי ומקומות השירות השונים.

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי,יצר שיתוף פעולה עם אתר "מתת", הנותן כיום מידע ומציג חוות דעת של בוגרות על מקומות שירות לבנות דתיות בעמותות השירות הלאומי.

באמצעות שיתוף הפעולה יבוצע איגום של כלל המידע הרלוונטי למועמדים ולמועמדות לשירות הלאומי לגבי כלל מקומות השירות לכלל המגזרים בכל עמותות השירות הלאומי, וכן יוקם מאגר מקיף של חוות-דעת והמלצות של מתנדבים מכל המגזרים ומכל העמותות על מקומות השירות בהם שירתו.

כך יתאפשר גם להרחיב את מעגל המתנדבים והמתנדבות וגם לשפר את איכות השירות, ע"י מתן מידע וכלים ממוחשבים אמינים שיסייעו למתנדבים בבחירת מקום השירות המתאים להם ביותר.

אתר 'מתת' הוקם ע"י משפחת רוזנפלד, לזכרן של בנות הדוד מתת רוזנפלד וכנרת מנדל הי"ד, אשר נרצחו בפיגוע ירי בצומת גוש-עציון בערב סוכות בשנת 2005.

ג'רבי אמר היום "האתר המשותף החדש מחולל מהפכה של ממש בהליך השיבוץ והגיוס של מתנדבי השירות הלאומי, דבר אשר יקל בצורה משמעותית על המתנדבים בתהליך הארוך והמפרך אותו הם נאלצים לעבור לקראת מציאת מקום שירות. אני מקווה שמהלך זה ירחיב את מעגל המתנדבים וישפר באופן משמעותי את תהליך ההצטרפות לשירות הלאומי, לרווחת המתנדבים והמתנדבות".

רבקה רוזנפלד אמה של מתת ודודתה של כנרת הי"ד, מתרגשת להשיק את האתר המשותף למשפחה ולרשות השירות הלאומי-אזרחי, "אתר מתת עוזר למתנדבות ולמתנדבים למצוא מקום של שירות יותר משמעותי. בכך ממשיך האתר את דרכן של מתת וכנרת, שבחיים קצרים כל כך הצליחו לעשות כל כך הרבה טוב. אני מודה לשר-שלום ג'רבי שהתחבר לרוח אתר מתת, ונותן תנופה לפוטנציאל הגדול שיש בו כדי לשפר את ה'שידוך' בין המשרתים למקומות השירות."

"גם לבוגרות ובוגרי השירות יש מקום באתר ויכולת להשפיע. כוחו של האתר הוא בחכמת ההמונים - חוות הדעת שמילאו בוגרות השירות. אם אתם רוצים לתרום לדורות הכנסו לאתר והוסיפו את חוות דעתכם על מקום השירות שלכם".