הרב אורי זוהר
הרב אורי זוהרבועז לב-ארי

במפגש מיוחד עם חיילי הנח"ל החרדי שנערך היום (שלישי) ב'מכון לב' שבירושלים עם השחקן לשעבר הרב אורי זוהר, נשאל זוהר מדוע חברו הטוב, אריק איינשטיין ז"ל, לא הלך בעקבותיו וחזר אף הוא בתשובה.

לאחר השתהות ארוכה, אמר זוהר בתגובה: "יש אנשים עם גדלות נפש... הוא היה צדיק, תמים וישר ומבחינת אצילות הנפש שלו- היה נדיר. ההגינות שלו, הטוב שלו, אבל הוא לא יכול היה לעבור את הפועל תל אביב - לא היה יכול לעזוב".

במסגרת המפגש שב זוהר וסיפר את סיפור חייו, ושטח את הסיבות שהביאו אותו להכיר בבורא עולם ולחזור בתשובה. כמו כן, סיפר שהברנז'ה בתקופתו הוכתה בהלם למשמע הבשורה על חזרתו בתשובה, כיוון שהיה מדור החלוצים של האומנים שחזרו בתשובה, לצד הרב והצייר איקא ישראלי, והשחקן מרדכי "פופיק" ארנון. זוהר חיזק את החיילים, אותם כינה "המנהיגים של הדור הבא", לקראת הימים הנוראים והדגיש בפניהם את הזכות שנפלה בחלקם להיות יהודים. יצוין שבנו של זוהר עצמו שירת במהלך השנים האחרונות בגדוד הנח"ל החרדי.

זוהר התייחס לראשונה לסוגיית החזרה בתשובה של חברו הוותיק, איינשטיין. זוהר ואיינשטיין חברו ביחד עם עוד כמה אומנים ואנשי בוהמה בסוף שנות ה-60 ויצרו את "חבורת הלול", שהשפיעה רבות על התרבות הישראלית. חבורה זו יצרה סרטי קולנוע, שירים ישראלים שהפכו לנכסי צאן ברזל, תוכניות טלוויזיה ואלבומי מוזיקה. השניים שהיו קשורים בלב ובנפש, קשרו גם קשרי משפחה, שכן בנו של זוהר נשא את בתו של איינשטיין לאישה.

עם פטירתו של איינשטיין לפני עשרה חודשים, הספידו זוהר ואמר: "אתה חיית רק את הטוב, לא יכולת להבין את הרע. אני נפרד ממך, עקפת אותנו, אני לא יכול לעזוב אותך... אומרים שהלך ענק, איזה ענק. נר אחד קטן של שמן היית אתה. תראה איך כל עם ישראל בוכה עליך, איך אהבו אותך. אנחנו יודעים שעשית טוב להרבה אנשים - לא כי אתה זמר או שחקן, אלא כי אתה אדם. כשהמשיח יבוא, אני לא אסתכל עליו - אני אסתכל עליך".

המפגש עם חיילי הנח"ל החרדי נערך על ידי עמותת הנח"ל החרדי, המלווה את החיילים במהלך כל שירותם. זהו השני מבין שני מפגשים עם חיילי הנח"ל, כאשר המפגש הראשון נערך ביום ראשון. בשני המפגשים השתתפו כ-200 חיילים חרדים מהגדוד, אשר נמצאים בשנת המשימה שלהם – בה הם משלימים לימודים ונערכים לקראת היציאה לחיים.