מחשב
מחשבThinkstock

תארו לכם עולם שבו התפרצות וירוס כמו האבולה מטופלת על ידי עדכון תוכנה פשוט – בדיוק כמו בגילוי של וירוסים חדשים המוכרים לנו היום מעולם המחשבים. זהו בדיוק העולם המתואר בסרט 'אנטי וירוס' של הבמאי הישראלי אלון נוימן.

הסרט נפתח במסיבת עיתונאים משטרתית החושפת תקרית של התפרצות וירוס קטלני שחיסל תוך פחות מיממה תשעה מעובדי חברת הייטק בשם פתוגן. מחקירת הניצולים עולה שחברת פתוגן נמצאת על סף סיום פיתוח של המצאה גאונית – אפליקציית סמארטפון - אנטי וירוס דיגיטאלי לבני אדם. אך העלילה מסתבכת כאשר החברה לא מקבלת את אישור משרד הבריאות לשלב הקריטי ביותר בפיתוח – ניסוי על בני אדם – והתפרצות מסתורית של וירוס קטלני פוגעת בעובדי החברה.

הפקת הסרט, שהחל כפרויקט גמר של תלמידי שנה ג' של בית הספר אימפרו למשחק וקולנוע, בוצעה כולה בהתנדבות וכעת נכנסת חברת ESET ישראל כנותנת החסות הראשית על מנת לאפשר את סיום הפקת הסרט שיוקרן בפרמיירה חגיגית מחר (ראשון) בסינמטק בתל אביב.

"הקבוצה שלנו - דונקישוט פילמס נולדה מתוך הרצון ליצור וכך אנו פועלים כבר 5 שנים", אומר אלון נוימן, בימאי הסרט 'אנטיוירוס'. "זה כמו סטארטאפ, בהתחלה אתה תורם מעצמך ואז מצטרפים עוד יוצרים ובתהליך מתחזקים הז'אנרים והופכים למיין סטרים", מוסיף נוימן.

"אני מאמין שהסרט 'אנטי וירוס' הוא אבן דרך בהתפתחות התעשייה שלנו, ולפי מה שאני רואה ברשתות החברתיות יש ציפייה לצאת הסרט ואנשים מגיבים בחיוב. מה שמניע אותי ואת הקבוצה היא אמונה שגם כאן בישראל יש מקום לז'אנרים ייחודיים של מדע בדיוני ופנטסיה בעברית והלוואי שהקהל יקבל זאת באהדה ואהבה".

"אלון הציג בפניי את הפרויקט והחיבור היה מידי, גם לרעיון המקורי וגם לאנשים הלהוטים שעומדים מאחוריו", אומר גיל נוילנדר, מנכ"ל ESET ישראל ונותנת החסות עיקרית של הסרט. "מעבר לחיבור הטבעי בין עולם התוכן שלנו לעולם התוכן של הסרט – שכן שניהם 'אנטי וירוס' - שמחתי על ההזדמנות לתמוך ביצירת מקור ישראלית, אין לי ספק שהקהל יאהב את התוצאה הסופית".