מאסר. בית משפט
מאסר. בית משפטצילום: פלאש 90

שופטת בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, אסתר ז'יטניצקי רקובר, החליטה לאחרונה החלטה לא שגרתית בסכסוך על משמורתה של נערה צעירה.

הוריה של הנערה התגרשו בעת שהיתה ילדה והיא עברה לגור עם האם, כאשר הסדרי הראיה בינה ובין אביה, שהתחתן בשנית, התנהלו על מי מנוחות, ללא חיכוכים בין ההורים. האם גם היא התחתנה בשנית ומנישואיהם השניים של שני בני הזוג נולדו לילדה ארבעה אחים, שניים מאם ושניים מאב.

אולם, למרבה הצער לפני מספר שנים הלכה האם לעולמה, והאב ביקש שבתו תעבור לגור יחד אתו, וזאת מתוקף קשר הדם בין שניהם.

על תגובתו של האב החורג נטושה מחלוקת בין הצדדים. בעוד האב טוען שהאב החורג הסכים לבקשתו, אם כי בתנאים מסוימים, האב החורג מכחיש זאת. שני האבות הגישו בקשה לבית המשפט למשמורת על הילדה, שבינתיים בגרה והיתה לנערה, ובית המשפט מצא את עצמו בתוך ניסיון מתמשך לפשר בין הצדדים.

במהלך התקופה הקפיא בית המשפט את המצב, ובפועל נותרה הנערה בבית האב החורג, כשהסדרי הראיה עם האב נמשכים כפי שהיו בשנות חייה של האם. עם זאת, מערכת היחסים החיובית באופן יחסי ששררה בין ההורים הגרושים לא שחזרה את עצמה בין האב והאב החורג והמתח בין הצדדים הלך וגבר, כששני הצדדים מבקשים שבית המשפט יכריע בסכסוך.

למעלה משלוש שנים של ניסיונות פשרה לא צלחו, ולפני כשלושה שבועות וחצי נתנה השופטת את פסיקתה, אשר השאירה את המשמורת על הנערה, היום כבר בת 17, בידי האב החורג. השופטת ציינה שמדובר בפסיקה חריגה, אך הדגישה כי הנערה "כבר עברה משבר נפשי קשה של פטירת אמה ואין כל צורך בחוות דעת פסיכולוגית על מנת להבין שעקירתה מהבית בו גדלה מאז היותה כבת 4 תגרום לה למשבר קשה נוסף".