פער. תפילה במוצאי יום כיפור
פער. תפילה במוצאי יום כיפורצילום: פלאש 90

בישראל, כמעט כולם צמים ביום כיפור. אבל ההחלטה לצום אינה פשוטה לחולי סוכרת סוג 2 שעלולים להיכנס למצב בריאותי מסוכן כשהאיזון הסוכרתי תלוי בקומבינציה נכונה של מינון תרופתי ואוכל.

"התייעצות לפני הצום נחוצה לחולי סוכרת כי חלק מהתרופות לטיפול בסוכרת הינן ארוכות טווח ועלולות לגרום ירידת ערכי הסוכר (היפוגליקמיה) במהלך הצום", מסבירה ד"ר נועה סילבצקי, אנדוקרונולוגית בבית חולים שערי צדק ביורשלים.

"מצב זה עלול להיות מסכן חיים בחולים מסוימים. מאידך, בחולים מסוימים הסכנה היא דווקא עליה קיצונית של ערכי הסוכר בזמן הצום" היא מסבירה.

"ניתן למנוע סכנות אלו ע"י שינויים תרופתיים. על כן, מומלץ שחולי סוכרת יתייעצו עם הרופא המטפל שלהם לגבי האפשרות לצום בכלל ועל השינויים בתרופותיהם בימים שלפני הצום בפרט."

אלא שהשנה, ישנה אפשרות להתייעץ באופן אישי עם מומחים לסוכרת בבית חולים שערי צדק בירושלים.

מחר, יום שלישי ו', תשרי תשע"ה, 30.9.14 במרכז הרפואי בירושלים יתקיים ייעוץ אישי בשעות הבוקר לגבי התנהגות חולי סוכרת מסוג 2 במהלך הצום, על ידי האנדוקרינולוגים ד"ר גבריאל מונטר, מנהל פנימית ג והיחידה לאנדוקרינולוגיה, והאנדוקרונולוגים המומחים ד"ר נועה סילבצקי וד"ר ליאור טולקין, וכן הדיאטנית עינת בדיחי.

על הפונים לתאם תור בטלפון: 02-5645025 (ניתן להשאיר הודעה) או בפקס: 02-6555349, או במייל : [email protected] . הייעוץ אינו מיועד לחולי סוכרת נעורים ונשים בהריון.

"יש להביא רשימת תרופות עדכנית, ובדיקות דם אחרונות כולל המוגלובין AIC ותפקודי כליה כי ללא הנתונים הללו לא ניתן לתת ייעוץ" מוסיפה ד"ר סילבצקי. "ובע"ה ניחתם לחיים טובים ובריאים!"