לאורך חיינו, צרכי המגורים שלנו משתנים שוב ושוב. אנו מתחתנים, מביאים לעולם ילדים, הם גדלים, מביאים חברים, עוזבים את הבית, חוזרים הביתה, לפעמים עם בני זוג וילדים, ועוזבים שוב. אנו מתבגרים, משנים העדפות, מחליפים מקצוע, מפתחים הרגלים חדשים וזונחים ישנים.

שינוי סביבת המגורים בהתאם לכך הוא צורך אמיתי של כל האנשים, גם אלו אשר מעדיפים לקנות דירה חדשה או לחילופין לגור לנצח בבית אשר מזמן לא מתאים לצרכיהם ו/או טעמם האישי, אך ורק כדי שלא להיכנס לכאב הראש הכרוך בתהליך השיפוץ.

בספרה, "איך לשפץ את הבית מבלי לאבד את השפיות", מסבירה ד"ר רות בן יקר צעד אחר צעד את תהליך שיפוץ ועיצוב הבית, ומסייעת לקוראים לתכנן ולנהל אותו תוך התייחסות מפורטת ונתינת כלים מעשיים להגדרות הצרכים והעדפות, בניית התקציב, שליטה בעלויות, עמידה בלוחות זמנים, תזמון, תיאום ציפיות זוגי וכמובן ביצוע.

ד"ר בן יקר, היא אומנית ומעצבת פנים, יועצת תכנון ומנהלת פרויקטים בתחום במגזר העסקי והפרטי, עוסקת בתכנון ועיצוב פנים של משרדים, מעבדות ודירות מגורים, ובמקביל, היא עוסקת בניהול עסקי וניהול מחקר ופיתוח בתעשיית הביו-טכנולוגיה.

מטרת הספר היא להפוך את תהליך השיפוץ לפשוט וקל ובתקציב סביר, וליהנות מתוצאותיו לאורך תקופה ארוכה. כל זאת, תוך מניעה מוקדמת של איבוד תחושות השליטה אשר כל כך אופייניות בשיפוצים, ומנגד, הפקת הנאה ותחושת סיפוק מהתוצאה.

ייחודיותו הינה בשילוב שבין מידע טכני לגישה עיצובית ואסתטית אשר באה לידי ביטוי לא רק בתוכן הטקסט אלא גם בגרפיקה ובתמונות. 

מעבר לכלים המעשיים שנמצאים בכל פינה אשר מטרתם המרכזית היא לחסוך בעלויות השיפוץ אבל לא רק, הספר טומן בחובו מסר חברתי שקורא לאנשים לשקול ברצינות שיפוץ דירה קיימת בטרם יוציאו כסף רב על רכישת דירה חדשה.

לאורך כל הספר, ד"ר רות בן יקר מנפצת מיתוסים רבים שנוגעים לנושא השיפוץ כדוגמת האמירה הידועה שאם כבר הבאנו את בעלי המקצוע אזי צריך ללכת עד הסוף. היא מעמידה את הקוראים על הטעויות הנפוצות והקלאסיות שכולנו נגררים אליהם לאורך הדרך ומעניקה טיפים שימושיים אודות דברים שלא היינו חושבים עליהם לעולם.

מה זה תמ"א 38?

אחד המאפיינים החשובים של הספר הינו האקטואליות שבו. בן יקר מקדישה חלקים שלמים בספרה למגמות ואספקטים עכשוויים שמצריכים היערכות והתמודדות מיוחדת ושונה שלא בהכרח הייתה מוכרת עד כה. התמודדות עם עליית מחירי הנדל"ן, התייחסות לשיקולים של בנייה ירוקה, וקריאה לשיפוץ בית לקראת מכירה לשם העלאת ערכו וזירוז המכירה. כולם מקבלים יחס מיוחד בספר זה.

אחת ההתפתחויות המרכזיות בעולם הנדל"ן של ימינו הינה תמ"א 38 שמציבה בפני אנשים מחד, הזדמנות נהדרת לשינוי הסביבה הביתית מעבר לתוספת החדרים ומאידך, אתגרים ומכשולים לא פשוטים שמצריכים התמודדות זהירה, מחושבת ומבוקרת. בספר זה, מוקדש פרק שלם שעוסק בנושא שיפוץ פנים הדירה במסגרת שיפוץ תמ"א 38 על כל הפוטנציאל והסיכונים שטמונים בו.

וגם - הכוח הנשי

הספר נותן את המידע הנדרש בשילוב חוש הומור ודוגמאות, על מנת להימנע מהיובש שמאפיין ספרים בתחום הבנייה. 

בשל יכולות הניהול הרב משימתית המאפיינות נשים, אך מנגד העובדה שישנה נטייה של נשים להתרחק ככל שניתן מהעיסוק בשיפוץ ובכל מה שכרוך בו, המחברת חשה צורך להעביר מסר חברתי שינטרל את הפחדים הקיימים והמחסומים החברתיים שכולנו גדלנו עליהם המונעים מנשים להחזיק מקדחה, לתלות וילון ולנהל את עבודות השיפוץ, בדיוק כשם שהן מנהלות פעילויות רב משימתיות אחרות בבית ובעבודה.

'איך לשפץ את הבית מבלי לאבד את השפיות' : מחיר 89 ש"ח, כריכה קשה