נתן זך
נתן זךצילום: פלאש 90

איש השמאל הקיצוני, המשורר נתן זך, פרסם הבוקר (שלישי) מודעה בעיתון הארץ, בה כתב כי "טיעוני מחמוד עבאס - אמת, טענות נתניהו - עלילות דברים".

בראיון לגלי צה"ל ניסה זך להסביר את המודעה. "אני כתבתי את זה", אמר, "זאת לא הסחפות, זאת התרגעות בשבילי". הוא הוסיף: "הייתי אומר לנתניהו משהו מישעיהו - מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו".

בהתייחסות לשימוש של אבו-מאזן במושג "ג'נוסייד" כדי לתאר את מבצע צוק איתן, אמר זך, "נאמרו על ידי פוליטיקאים ישראלים דברים יותר נוראים, או לא פחות נוראים, מדבריו של עבאס על רצח עם. במידה מסויימת, בשעת כעס ולאחר שטרטרו אותו בשיחות נפל במשך שנה ויותר, הוא זרק מילה לא מוצלחת". לדברי זך, "בשביל עבאס זה ג'נוסייד, ג'נוסיידון קטן".

בראיון זך אף מתח ביקורת על ההתיישבות בעוטף עזה, "תסתכל על מפה, עטפו אותם מסביב לעזה הקטנה והעלובה והקימו רשת של קיבוצים. למה דווקא שמה? הנגב גדול. זה לא ג'נוסייד, זה 'עוטף באהבה'".

בתשובה לשאלתו של רזי ברקאי, שאמר כי אפשר "לחטוף" טילים גם בתל אביב, אמר זך, "אני יכולתי לחטוף בתל אביב? אז הייתי חוטף, במלחמה כמו במלחמה. היהודים חטפו כבר דברים יותר גרועים מארצות אחרות".