אימו של נתנאל עראמי הי"ד

בני משפחתו של נתנאל עראמי הי"ד, שנרצח על פי החשד לאחר שפועל ערבי חתך את כבל הסנפלינג אליו היה מחובר בעת שעבד באתר בנייה בפתח תקווה, כינסו היום (שלישי) מסיבת עיתונאים לאחר שצומצם צו איסור הפרסום על הפרשה.

בני המשפחה, יחד עם עו"ד חור ניזרי, המייצג את המשפחה מטעם ארגון חוננו, דורשים להכיר בהם כנפגעי פעולות איבה, ולהביא לדין את הרוצחים.

בנוסף העלו בני המשפחה ועו"ד ניזרי טענות על התנהלות הרשויות, אשר אינן מטפלות במשפחה.

"מאז הרצח ועד עתה לא נוצר שום קשר עם המשפחה מטעם גורמי הרווחה והגורמים השונים, אף על פי שנתנאל נרצח על רקע לאומני", אמר במסיבת העיתונאים עו"ד חור ניזרי מארגון חוננו. "המשפחה הופקרה ולא טופלה על ידי הרשויות, וזאת כאשר הם צריכים לשאת בכאב ובקושי של סיטואציה כזו של איבוד בן משפחה בנסיבות כאלו. התחושה היא שהמערכת לא פועלת, אך יחד עם זאת המשפחה חזקה ואיתנה, ועם כל הכאב והקושי מתכוונת להמשיך ולנהל את המאבק עד שהאמת תצא לאור.מדובר באשה שנותרה אלמנה, אמא לשני ילדים קטנים ובהריון, ואנחנו קוראים למשטרה לעשות את כל המאמצים כדי להגיע לחקר האמת".

עוזיאל עראמי, אביו של נתנאל, אמר כי "האבידה והקרבן של נתנאל הם של כלל ישראל. הם כל יום הם מזנבים בנו, אלה ברכב ואלה בסוסים, פעם זה עם משאית פעם עם טרקטור, משתלחים בנו ופוגעים גם בילדים. אנחנו מבכים את השריפה אשר שרף ה' ולא רוצים שיהיה עוד קרבן. לכן אנחנו באים כאן להרים כל צעקה. צריכים להתאחד כאיש אחד בלב אחד. אני רק מבקש את עזרתכם שהאמת תצא לאור ושלא יטייחו פה שום דבר. אנחנו לא ישנים בגלל זה בלילה".

האלמנה מוריה סיפרה, כי "בעלי יצא לעבודה בבוקר ולא חזר. נתנאל היה אבא אוהב ודואג, לא היו לו אויבים הוא היה מסור לילדים, אבא במשרה מלאה. עכשיו הילד שלי שואל 'אמא איפה אבא?', מה אומרים לילד בן שנתיים? אבא שומר עלינו מהשמיים".

האם מרים אמרה, כי "נתנאל נרצח על היותו יהודי, ואני קוראת מפה לכל הגורמים הממשלתיים שישימו קץ לטבח הזה. אף אחד כבר לא יודע מי הבא בתור. לא יכול להיות שאדם יוצא לעבודה ולא חוזר. נתנאל היה בחור מקצועי שלמד את העבודה וקיבל תעודות. מלכתחילה אנחנו ידענו שמדובר ברצח ואנחנו רוצים שהרוצחים יתפסו ויתנו את הדין, והממשלה תגיע כבר למסקנה שצריך לטפל במחבלים הקטנים האלה שמחבלים בכרמים. עוד אחד ועוד אחד ולא קורא כלום. אני מבקשת בכל לשון של בקשה שיתפסו את הרוצחים ויתנו עונש מרתיע כדי שנתנאל יהיה הקרבן האחרון. אם לא יהיה עונש מרתיע זה ימשיך ונשמע על עוד פיגועים".

האם התייחסה גם לטיוח המקרה כלשונה בידי הרשויות. "כל הטיוח לא עוזר. העם שלנו לא מטומטם ובסוף כל האמת תצא לאור. כל ההתנהלות שמודיעים לאלמנה עם תינוק על הידיים, ושעוד מזמינים אותה למשטרה כאילו היא פושעת, ואין טיפול של הרווחה אפילו לילדים. אבל בהזדמנות הזאת אני רוצה להגיד תודה לכל עם ישראל שהגיעו לשבעה, ותומכים בנו. את התמיכה אנחנו מקבלים מהעם אבל לא קיבלנו משום גורם במדינה או בממשלה ואני מקווה שזה יעמוד לזכות עם ישראל בזכות הרחמים שיש לעם ישראל שהקב"ה ירחם עלינו ונתנאל יהיה הקרבן האחרון". האם הודתה לח"כ משה פייגלין שתומך במשפחה, וכן ארגון חוננו המסייע משפטית למשפחה.

האח אוהד סיפר כמה היה נתנאל אדם חביב על הבריות. "הוא היה בן אדם שכל ערב הבית שלו היה פתוח לכולם ותמיד היו באים אליו אנשים וכל מי שהיה צריך משהו מיד היה מקבל בן אדם אהוב על הבריות שעוזר כל הזמן לאנשים".

ח"כ משה פייגלין הדגיש כי לא מדובר במקרה ראשון בו מנסה המשטרה והרשויות לטייח רצח יהודים בידי ערבים. "ראינו לפני זמן לא רב את הסיפור של שלי דדון הי"ד ואת הסיפור של הרב טלבי הי"ד, שנמצא מת בכניסה לרבבה והמשטרה טענה שמדובר בהתאבדות, ורק לאחר מאבק עיקש של המשפחה הוכר כנפגע פעולות איבה. אנחנו רואים שבכל מקרה בו ניתן להעלים עין ולטמון את הראש בחול, המשטרה ומערכות נוספות מעדיפות לנקוט בדרך הזאת כי זה קל ונח, ואולי לא רוצים הפגנות ומפחדים מההשלכות של העניין".

פייגלין התייחס אף הוא להפקרת המשפחה. "המשפחה היתה אמורה לקבל את כל התמיכה שקיבלו גיבורינו שנהרגו בצוק איתן. הרי מי שרצח את נתנאל לא הכיר אותו. הוא נרצח כי הוא יהודי, חלק מעם ישראל".

ד"ר מיכאל בן ארי אמר כי צריך להבין שאין הבדל בין האויבים. "אין הבדל בין האויב בעזה, לאויב של דעא"ש בסוריה לבין האויב שנמצא באום אל פאחם ומקבל זכויות וביטוח לאומי".

מחר תיערך הפגנה בבת ים, שתצא מבית המשפחה ועד לתחנת המשטרה בעיר. בני המשפחה ישתתפו בצעקה וקוראים לציבור לבוא להפגין ולהכריז כי "דם יהודי אינו הפקר".