אוהדי בית"ר. מחיר אחיד לכולם
אוהדי בית"ר. מחיר אחיד לכולםצילום: פלאש 90

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ עדי קול (יש עתיד), התכנסה היום (שלישי) לדיון חירום בעקבות מחאת האוהדים בנוגע למחירי הכרטיסים למשחקי ליגת העל בכדורגל.

יו"ר הוועדה ח"כ קול אמרה בפתח הדיון, "הישיבה הזו היא הזדמנות לקיים דיאלוג פתוח בין בעלי הקבוצות, המנהלת, והאוהדים עצמם. חשוב לנו שהכדורגל ימשיך להצליח אבל במחיר שפוי. יש פה קהל שבוי שהולך אחרי הקבוצה שלו, ויהיה קשה מאוד לעשות פה מרד צרכנים. מחירים של 90 ש"ח עוד לפני העמלות, מובילים לכך שכשאר משפחה רוצה להגיע למשחק המחיר מגיע ל 300 - 400 שקל לשבת. אנחנו צריכים למצוא את האיזון הנכון".

לדיון הגיעו נציגים רבים של ארגוני אוהדים ממגוון קבוצות בליגת העל והלינו על מחירי הכרטיסים המופקעים לטענתם. בנוסף טענו האוהדים שהקבוצות לא מקצות מספיק כרטיסים במחירים מוזלים לנוער/חיילים/סטודנטים כפי שדורש התקנון.

אלון בלס, אוהד מכבי חיפה בן 15 אמר, "המחירים נורא גבוהים, במיוחד ביחס למקומות בילוי אחרים. אני גם לא יכול להכניס אוכל ושתייה לאצטדיון מה שגורם להוצאה נוספת. אני גם משלם על הנסיעה לא מעט מכיוון שאני מגיע מעיר אחרת. אני לא יכול להרשות לעצמי להוציא כל כך הרבה כסף כל שבוע".

אלי טביב, הבעלים של בית"ר ירושלים, אמר "הקשבתי לאוהדים אבל אף אחד מהם לא ניהל קבוצת כדורגל. לדבר מבחוץ זה הכי קל. יש פה משהו פופוליסטי. אתם יודעים שרק השיטור והאבטחה עולה לנו 4 מיליון ש"ח בשנה. לדעתי 50 ש"ח לבני נוער זה מחיר סביר, 90 ש"ח למבוגרים זה מחיר סביר. ההוצאות של הנסיעות, או של קניית אוכל בקיוסק זה לא עניין שלנו. כדורגל זה כמו הצגה או הופעה, כמו שאומן קובע שמי שרוצה לראות אותו משלם סכום אותו הוא קובע, כך זכותנו לקחת את הסכום שנראה לנו".

ח"כ קול שאלה את טביב האם יהיה מוכן ללכת לקראת האוהדים, טביב השיב "אני קובע את המחיר. אם יש לי בעיה כלכלית האוהדים יבואו לעזור לי?".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) העיר כי יש צורך להנגיש את מחירי הכרטיסים לאוהדים, "אוהדים ימלאו את האצטדיונים וימשכו מפרסמים שישלימו את ההפסדים האפשריים של הקבוצות. אני חושב שזה מתכון מנצח לשני הצדדים. להוזיל את הכרטיסים ולהרוויח בפרסום".

במהלך הדיון, יונתן צוויקל, מרשות ההגבלים העסקיים ציין כי הם בודקים את הנושא ורמז לכך כי ייתכן כי פעילות מנהלת הליגה בנושא איננה חוקית. בתגובה לכך אמר יו"ר מנהלת הליגה יורם באומן, כי "אני חושב שברגע זה תפקידנו לעצור כל פעילות עד שנקבל את חוות הדעת של הממונה, האם מותר לנו כארגון להתערב בנושא. לפי ההבנה שלי, מתוך רצון של לעזור לאוהדים, אנחנו נמצאים תחת איום של ביצוע עבירה, מהממונה על ההגבלים העסקיים".