לא היה ולא נברא. משה גפני
לא היה ולא נברא. משה גפניצילום: פלאש 90

בדיון פגרה בועדת הכספים של הכנסת, קרא ח"כ משה גפני ליו"ר הועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי, "להפסיק את הדאגה הבלעדית להתנחלויות ולדאוג לצרכים הכלכליים של כל חלקי האוכלוסיה בישראל".

הדברים נאמרו לאחר אישור העברת שני מיליון שקלים עבור ועד הישוב בחברון. ח"כ גפני כינה זאת "שוחד" שניתן לאנשי "הבית היהודי" עבור תמיכתם בחוק מע"מ אפס לדיור של שר האוצר יאיר לפיד.

"זה פשוט לא ייאמן כיצד מקצצים לכל משרדי הממשלה, מלבד להתנחלויות שמקבלות תוספות תקציביות שוב ושוב, אין ספק כי התמיכה של הבית היהודי בחוק מע"מ אפס לדיור, לא ניתנה לחינם, ובתמורה שר האוצר מעביר מיליארדי שקלים להתנחלויות, תוך קיפוח שאר האוכלוסיות בישראל", אמר.

בדבריו קרא לסלומינסקי לעצור את התנהלותו בעניין, "קודם כל תזכור את העבר כיצד דאגנו לכל חלקי האוכלוסיה ולא רק לציבור החרדי, ולאחר מכן תחשוב גם על העתיד, לא נהיה שותפים שלכם יותר, אתם מלסטמים את הבריות ולוקחים מעולם התורה שלנו עבור ההתנחלויות שלכם, לא היה כדבר הזה מאז קום המדינה שמפלגה דאגה רק לעצמה בצורה סקטוריאלית שכזו, מבלי ערבות הדדית לכל העם בישראל".

ח"כ זבולון כלפה אמר בתגובה בוועדה, "התקציב ליישוב היהודי בחברון לא צריך להופיע בהעברה נפרדת אלא בתקציב המדינה בדיוק כמו כל הרשויות האחרות. הגיע הזמן שנפנים כי הישוב היהודי בחברון הינו ישוב לכל דבר צריך להפסיק להסתכל על תקציב הישוב מתחת לזכוכית מגדלת. התושבים שם משלמים מיסים כמו כולם וגם להם מגיעות זכויות, צריך לטפל להם בביוב במים ובתשתיות".