במפגש עם הנוער בשדרות
במפגש עם הנוער בשדרותישיבת אמי"ת אלירז פתח תקוה

לאחר שערבים הרסו שטח של חקלאי מגבעת ניל"י, תלמידי שכבת יב' מישיבת אמי"ת אלירז פתח תקוה נסעו למקום ועזרו לחקלאי לשקם את ההריסות. במקביל, תלמידים משכבת י' נסעו לאזכרת הילד בן הארבע דניאל טרגרמן, שנהרג במהלך מבצע צוק איתן, חיזקו וריגשו את בני המשפחה.

"במהלך מבצע צוק איתן קיבלתי צו שמונה וירדתי דרומה", מספר הרב יאיר שטבון, ראש ישיבת אמי"ת אלירז פתח תקוה. "בשדרות ראיתי נוער מתנדב וזה העלה בי מחשבה, מה קורה עם הנוער שלנו במרכז. בתחילת הלימודים, פתחנו שיח עם התלמידים במה אנחנו יכולים לתרום ולהתנדב. שכבת יב' נסעה ביחד עם הארגון השומר החדש לעזור לחקלאי מגבעת ניל"י, שערבים מהסביבה הורסים לו גדרות ומנסים להתיש אותו".

הרב שטבון מספר על העשייה במקום, "היינו שם יומיים, עבדנו איתו בזיתים, בנינו טראסות ובלילה ישנו במרעה, בין הפרות. בלי חשמל, בלי אורות, עשינו שם סליחות ונתנו לחקלאי לישון לילה אחד ברוגע. בבוקר הוא אמר לנו שכבר הרבה זמן הוא לא שתה קפה עם אשתו".

"בנוסף לעשייה זו, שכבת י' יצאה בשש בבוקר לאזור נחל עוז לאזכרה של הילד דניאל טרגרמן שנהרג במבצע צוק איתן. התקשרנו לאבא לפני כן לשאול אם הוא ירצה שנבוא, והוא מאוד שמח. הגענו לשם, אוטובוס מלא בתלמידים, והיה מאוד מרגש. התלמידים היו נרגשים, המשפחה היתה נרגשת והודתה לנו שבאנו. לאחר האזכרה, המשכנו עם התלמידים לעזור לחקלאים בדרום ומשם נסענו לשדרות, נפגשנו עם תלמידי תיכון אמי"ת שדרות, לשמוע מה הם עברו בקיץ. ולסיום, נסענו למוזיאון גוש קטיף בניצן".

איך התלמידים הגיבו לכל החוויה הזו, זוהי יכולה להיות חוויה מטלטלת?

"החבר'ה שלנו הם חבר'ה מיוחדים, מדהימים. לא הפלנו את זה עליהם, הכל נבנה ביחד איתם. אחרי כל שלב שהתלמידים עברו עשינו עיבוד, מעגל שיח בו כל אחד שיתף במה שהוא הרגיש. אם היה לו קשה, לא קשה, האם הוא חושב שטוב שבאנו, והאם פעלנו נכון".