אביחי בוארון
אביחי בוארוןבשבע

לערוץ 7 נודע הבוקר (רביעי) כי מי שעומד מאחורי הקמת התנועה הפוליטית החדשה שתתמודד במסגרת ''הבית היהודי'', הוא אביחי בוארון, מייסד וראש תנועת ''מעייני הישועה'' והמוציא לאור של מגזין "פנימה" ו"ישראלי".

בוארון, עורך דין בהכשרתו ותושב עמונה שבבנימין, מקים את המסגרת הפוליטית יחד עם אנשי עסקים ומנהלי מוסדות מוכרים בציונות הדתית.

גורם המעורה בפרטים אמר לערוץ 7 כי מתוך מחשבה שהחוקה החדשה של ''הבית היהודי'' תפגע בכוחו הפוליטי של הציבור הדתי לאומי כשתאפשר הבאת קהלים חדשים למפלגה, הוחלט על הקמת התנועה החדשה.

"העובדה שיו"ר המפלגה מבקש לפתוח את המפלגה לקהלים חדשים יכולה להיות לברכה אבל יש בה גם סכנה לאיבוד זהותה של הבית היהודי כמפלגת האם של הציונות הדתית", אמר הגורם. "גם פתיחתה של המפלגה צריכה להיעשות באופן מדוד ומתון ותוך חיזוק הערכים הקלאסיים של הציונות הדתית''.

בשיחה עם ערוץ 7 אישר בוארון את הפרטים. "כמו רבים בציבור גם אנחנו שמחים מצמיחת 'הבית היהודי' הן בבחירות האחרונות והן בסקרים. אין ספק שחלקה של המנהיגות הנוכחית בהצלחת המפלגה הוא גדול מאוד", הדגיש.

לדבריו, לצד הסיכוי של ''הבית היהודי'' להפוך למפלגת שלטון, ''טמון סיכון שהמפלגה תאבד את צביונה כמפלגה דתית-לאומית בבואה להתרחב לקהלים חדשים. אנחנו חייבים לנצל את ההזדמנות לחתור להנהגת המדינה, אבל תוך יצירת עוגנים ואיזונים נכונים, כך שערכי הציונות הדתית הם שיעמדו בבסיס קבלת ההחלטות והם שינחו את דרכה של המפלגה".

הוא הבטיח כי לאחר החגים ייחשפו שם התנועה והדמויות שעומדות מאחוריה, ויחל קמפיין שיקרא להצטרף לבית היהודי במסגרת התנועה החדשה.

"מדובר בהתארגנות שבאה לחזק את 'הבית היהודי' ולשמר את זהותו המקורית במקביל לצורך של פתיחת שורות המפלגה ופניה לאלקטורט חדש", הוסיף אביחי בוארון.