פייגלין עם בני משפחתו של נתנאל עראמי
פייגלין עם בני משפחתו של נתנאל עראמיצילום: פלאש 90

ח"כ משה פייגלין (הליכוד) תוקף היום (רביעי) בחריפות את השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו) על רקע ההתפתחות בחקירת הרצח של נתנאל עראמי ומשווה את הרצח למעשי דאעש.

"יש כאן שרשרת ארוכה של אירועים, שבהם המערכות, המשטרה, השב"כ, מנסות לטייח רצח של יהודים ע"י ערבים בסיבות מסיבות שונות", אמר פייגלין ל''גלי ישראל'' והוסיף כי "היה כאן רצח שהוא לא פחות מזעזע מקיצוץ הראשים של דאעש".

לדבריו רצח נתנאל עראמי לא שונה במהותו מפיגוע החטיפה המשולש בו נרצחו שלושת הנערים, שהוביל למבצע צוק איתן. "אז מי צריך את זה על הראש עכשיו? עכשיו יהיו לנו מהומות, עכשיו עוד פעם נצטרך לבדוק את כל המדיניות של העסקת פועלים ערביים... בוא נטייח, בוא נגלגל את הכדור למישהו אחר".

האחריות כולה, מדגיש ח"כ פייגלין, מוטלת על השר לביטחון פנים. "את השר אהרונוביץ היה צריך לגלגל מזמן מכל המדרגות. אני אומר את הדברים בצורה הבוטה והחריפה ביותר. כל ישראלי צריך לשאול את עצמו איך הוא מרגיש מבחינת ביטחון הפנים, ודאי שבאזורים המעורבים, ולהבין שמי שעומד בראש הפירמידה הזו חייב היה לעוף אתמול או שלשום, הבן אדם היה צריך לעוף מזמן".

פייגלין מזכיר כי אילו היה מדובר בריסוס כתובת ''תג מחיר'', אהרונוביץ' היה ממהר לגנות את המעשה. "כשמישהו חשוד שהוא צייר כתובת בעברית 'תג מחיר' אז השר הרופס לביטחון פנים רץ ואומר שצריך למחוק ישוב שלם בישראל, ישוב יהודי מעל האדמה. תאר לך שהוא היה אומר את זה עכשיו על הישוב שממנו יצאו הפועלים הערבים שרצחו".

אימו של נתנאל עראמי הי"ד

מוקדם יותר היום דווח על התפתחות דרמטית בחקירת רצח עראמי. הפרטים אסורים לפרסום בשלב זה עקב צו איסור פרסום.

הערב תיערך צעדה בבת ים בהשתתפות בני המשפחה בדרישה לאיתור הרוצחים והכרה במשפחה כנפגעת פעולות איבה.

הצעדה תצא מבית המשפחה בבת ים, רחוב יוספטל 101, עד לתחנת משטרת בת ים. "אנחנו נפגין נגד היחס הבוטה והמזלזל של המשטרה למשפחת הנרצח, ונמחה על הניסיון לטייח את הרצח ולהפוך את נתנאל לפושע או רשלן", אומר יהודה, פעיל חברתי המארגן את ההפגנה.

לדבריו "ציפינו שמשטרת ישראל תגונן על נפגעי הפיגוע אך אנו מרגישים שבמקום לסייע ולעזור מתייחסים אל בני המשפחה כמו פושעים".

בהפגנה צפויים להשתתף תושבים רבים מבת ים וכן תומכים מכל רחבי הארץ, יחד עם ח"כים ואישי ציבור, תחת הכותרת "הדם של נתנאל זה הדם שלנו", ו"פיגועים לא מטייחים".