דברי המפכ"ל דנינו

המפכ"ל, רנ"צ יוחנן דנינו, כינס היום (רביעי) את הקצינים הבכירים של משטרת ישראל, מדרגת סגן-ניצב ומעלה, על רקע הטלטלה בצמרת המשטרה.

בשיחתו בפני הקצינים אמר דנינו כי המשטרה עומדת במבחן לא פשוט. "זו שעה קשה עבור הארגון, וכשעיני הציבור נשואות אלינו יש לנו אחריות להשיב את הארגון הזה למסלולו – ומיד", הדגיש.

המפכ''ל הבהיר באופן חד משמעי כי "לא אהסס להדיח קצין, ולא משנה דרגתו, אם יתברר שהעדיף את טובתו האישית על חשבון הנורמות הנהוגות בארגון".

לדבריו מי שמנסה להטיל רפש בארגון ובשוטריו ייכשל כישלון חרוץ ''ובסופו של יום יצטרך לתת דין וחשבון בפני הארגון ובפני הציבור. רוחות רעות נושבות מתוך הבית ומחוצה לו, רוחות הנופלות על אוזניים קשובות וזוכות להד ציבורי נרחב ולפגיעה קשה. כמי שעומד בראש הארגון, לא אתן לזעזע את קירות הבית, מבפנים או מבחוץ".

רנ''צ יוחנן דנינו הודיע לקצינים הבכירים כי "מחול השדים" נגמר. "לא יכול להתקבל על הדעת שארגון שלם עובר טלטלה בגלל אירוע כזה או אחר. משטרת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה להוריד הילוך אפילו לא לרגע אחד, משום שאנחנו אמורים להציב בתפקידנו רף נורמטיבי ואתי מהגבוהים והמחמירים ביותר".

"כולנו משרתי ציבור, באמונה לקחנו את החובה הזו על כתפינו ברגע שהחלטנו לשרת במשטרת ישראל בכלל, וכמפקדים בכירים בפרט. הציפיות מאתנו לכללי התנהגות באמות מידה מחמירות הן לגיטימיות. כל אחד ואחת מהיושבים כאן היום ישוב ליחידתו עוד היום ויעביר את המסר לאנשים שלו, שיש לנו משטרה חזקה, שיש לנו משטרה מצוינת, שיש לנו שוטרים שצריך להתגאות בהם, שיש לנו שוטרים שאנחנו עומדים מאחוריהם", דברי המפכ''ל.