ההשתלטות על הישיבה ביצהר
ההשתלטות על הישיבה ביצהרדובר צה"ל

יום הזיכרון להירצחו של הרב הלל ליברמן הי"ד מאלון מורה, יחול מחר (חמישי), אך עדיין לא ברור האם יתאפשר לקיים את האזכרה.

נזכיר כי הרב ליברמן נרצח בדרכו לקבר יוסף, לאחר נטישתו בידי הצבא לפני 14 שנה ומידי שנה נערכת האזכרה בבית המדרש הקרוי על שמו של הרב הלל, בישיבת עוד יוסף חי ביצהר, אולם השנה לא ניתן לקיים את האזכרה כמתוכנן, וזאת בעקבות תפיסת בית המדרש ומתחם הישיבה בידי צה"ל ומשמר הגבול.

לקראת האזכרה פנתה היום אלמנתו של הרב הלל, יעל, במכתב לשר הביטחון משה יעלון ובו מחתה על המשך חילול בית המדרש של ישיבת עוד יוסף חי ביצהר ותפיסתו בידי הצבא.

"מדי שנה מתקיימת האזכרה בבית המדרש הקרוי על שמו של בעלי ביצהר, תוך ציפיה לחזור למתחם הישיבה המקורי בשכם", כתבה ליברמן. "השנה אני מוצאת עצמי מנסה להסביר למשפחה שהצבא השתלט על הישיבה והאזכרה תתקיים במקום אחר. מעבר לפגיעה החמורה בקדשי ישראל ולפגיעה בישיבה, מדובר בפגיעה אישית במשפחות נפגעות טרור. התעלמות חמורה מרגשות בני המשפחה ויצירת כאוס כלפי הצבא אצל בני הנוער.

לפני 14 שנים, ב-ח' בתשרי תשס"א, נרצח בעלי הרב הלל ליברמן הי"ד ע"י פורעים ערבים בשעה שבה לא יכל לשאת את הפקרת קבר יוסף לידי הערבים, והלך בגפו למחות על החילול הנורא", הוסיפה יעל. "אז בחרו ראשי השלטון ומערכת הביטחון "להכיל" את הפקרת מתחם הקבר והישיבה ולהיכנע לטרור הערבי. מאז ועד היום אנו עדיין מצפים לתיקון העוול ולהמשך האחיזה היהודית בעיר הקודש שכם.

לצערי, במקום לראות התפכחות ותיקון, אנו רואים התדרדרות נוספת. לא די בכך שאת מקומה המקורי של הישיבה אתם ממשיכים להפקיר בידי הפורעים, אלא שלפני כחצי שנה בחרתם לתפוס את בית המדרש של הישיבה ביצהר, הקרוי על שם בעלי הי"ד, ובכך הוספתם חטא על פשע. באופן אירוני החלטתם להפעיל את מלוא הנחישות דווקא מול הישיבה שאותה הפקרתם ככניעה לטרור. אם לא די בכך, בשבוע האחרון התפרסמו תמונות ועדויות שהפכתם את בית המדרש על שם בעלי, לחדר כושר, ושחיילים מסתובבים בו בלבוש מינימלי.

אני פונה אליך מספר ימים לפני יום הכיפורים יום הדין. יום שבו מתאחד כל עם ישראל בתפילה כללית ופרטית, בתקווה כי יעשה חשבון נפש בנושא, וכי הגיע הזמן לחזור לציונו של יוסף הצדיק בשכם, וקול התור ישמע בארצינו. אנו מצפים כי לכל הפחות תשחררו את בית המדרש, ונוכל להעלות את זכרו של בעלי כמידי שנה בבית המדרש הקרוי על שמו, ונזכה שקולה של תורת ארץ ישראל ישמע בארצנו".