הפגנת החרדים בירושלים
הפגנת החרדים בירושליםצביקי לרר - חדשות 24

הרב אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה, והרב הפוסק של הרבנות בירושלים, תמה על כך שבהליך הבחירות לרבנות העיר ירושלים, מקפחים את הציבור החרדי.

"הבחירה מי יהיה רבה של ירושלים, צריכה להיות של כל המגזרים והדעות בעיר ולאפשר לרבני הקהילות והשכונות לקבוע מי יהיה הרב הראשי", אומר הרב שלזינגר, המעומד לרבנות העיר בראיון לערוץ 7. "הייתי רוצה לראות את הגוף הבוחר קצת שונה ומייצג יותר נכון את הרכבי האוכלוסייה ולצערי יש ציבורים שמקופחים בגוף הבוחר. הציבור החרדי מהווה למעלה מחמישים אחוז בעיר, ויש לו בסך הכל 4 או 5 נציגים מתוך 48 בגוף הבוחר. לבית היהודי יש נציג אחד בעירייה ולחרדים 14 אז מדוע בגוף הבוחר יש מיעוט חרדי".

הרב שלזינגר מודע לכך שראש העיר ניר ברקת לא תומך בו, "אני מאוד בידידות עם ניר ברקת, הוא היה אצלי בבית לא פעם, אבל אומר את האמת, אני לא בטוח שניר ברקת הוא זה שצריך להיות הקובע מי יהיה הרב הראשי של ירושלים, אני לא בטוח שהוא מבין בזה. אני לא פוליטיקאי וחשוב שהפוליטיקאים יהיו פחות מעורבים בהליך, כי לרבנות ירושלים יש השלכות על העולם כולו".

לדבריו, חשוב שרבה של ירושלים, יהיה מי שמכיר אותה היטב במשך שנים, "אני לא מייצג סקטור מסוים, את התפקיד הזה של הרב הפוסק ברבנות ירושלים אני ממלא מאז השמיטה הקודמת משנת תשס"ח ונבחרתי לזה בהסכמות הרב אלישיב, הרב עובדיה והרב מרדכי אליהו זצ"ל. בשבע השנים האחרונות הכשרות בירושלים הפכה לשם דבר בארץ ובעולם, יותר ויותר מסעדות ובתי מלון רוצים את תעודות המהדרין שלנו. לתשעים וחמישה אחוז מהחנויות יש היום תעודות כשרות, לא היה דבר כזה מעולם. אתה רואה במסעדות חרדים לצד כיפות סרוגות וחילונים".

הרב שלזינגר מספר שכרבה של שכונת גילה הוא ידע במשך כל השנים להיות נציג של כל המגזרים, "השנה אני מציין 40 שנה לכניסתי לתפקיד, בגילה יש את כל המגזרים ומעולם לא שמעת על מאבקים או ויכוחים. אנחנו נותנים לכולם את הכבוד הראוי להם. שיבחרו בחירה עניינית ולא סקטוריאלית, בחירה של רב עם קבלות שמכיר היטב את העיר ירושלים".

למרות שהוא מודע לכך שאיננו נחשב למועמד הציונות הדתית, הרב שלזינגר אינו חושש, "אני מקבל מדי יום מכתבים של שאלות בהלכה ומשא ומתן בהלכה מאברכים במרכז הרב, מבית אל ומרבנים ציונים דתיים מכל הארץ, כך שאני לא מחזיק את עצמי כמייצג של מגזר מסוים".