חומש. ארכיון
חומש. ארכיוןפלאש 90

בהמשך ישיר לאירוע הסליחות שהתקיים בימים האחרונים בחומש שבשומרון הכריז שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, כי בכוונתו לפעול מתוך שולחן הממשלה לחזרה לחומש וכצעד ראשון להשבת ישיבת חומש מקומה.

"היום כבר כולם  מבינים שהגירוש מחומש ושאר הישובים היה טעות שאין בו כל היגיון וכל תועלת. מדינת ישראל צריכה לבקש סליחה מהמגורשים ואין מקום טוב לעשות כן מאשר בחומש", אמר השר אריאל וכאמור הוסיף: "אמשיך לפעול לכך שעם ישראל יחזור לחומש, וכצעד ראשון החזרת הישיבה וקול התורה לפעילות שוטפת במקום״.

נזכיר כי במעמד מאות בני אדם שהגיעו מרחבי הארץ התקיים באחרונה אירוע סליחות בחומש בהשתתפותו של הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת שהכריז באירוע: "אנחנו ננצח. אנחנו לא מתייאשים ובטוחים שננצח".

עוד הזכיר הרב אליהו בדבריו את תחושת האחדות העולה מהמקום בליל סליחות, לילה שבו "אשכנזים וספרדים מדובקים יחד באחדות מלאה כיחידה אחת. זה מביע את ברית האבות ובאנו לכאן לצעוק את צעקתה של ארץ ישראל: ריבונו של עולם קיים בנו מה שהבטחת בתורתך הקדושה 'והארץ אזכור'."

הרב אליהו הוסיף והזכיר את מחשבות הזדון שביקשו לבטל את עצת ה' שוב ושוב בשנים האחרונות ובזו אחר זו התבטלו. כך יהיה, הכריז הרב, גם בחומש, "רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום לגמרי, ראינו את זה בחוש ועוד נראה את זה בחוש, גם במקום הזה וגם בכל ארץ ישראל".