המעצר הוארך. בן דוד בבית המשפט הבוקר
המעצר הוארך. בן דוד בבית המשפט הבוקרפלאש 90

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, סגן הנשיא יעקב צבן, השופט רפי כרמל והשופטת רבקה פרידמן-פלדמן, קבעו כי משפט רצח הנער מוחמד אבו חדיר יתקיים בדלתיים פתוחות.

בכך קיבלו השופטים את עמדת פרקליטות מחוז ירושלים, לפיה הדיונים בתיק, בו ישנו נאשם בגיר אחד, יוסף חיים בן דוד ושני נאשמים קטינים, צריך להתקיים בדלתיים פתוחות לאור העניין הציבורי בכך.

עם זאת, בית המשפט קבע כי ימשך האיסור על פרסום שמות הקטינים וכן האיסור על פרסום פרטים המזהים אותם. כמו כן אסר בית המשפט לצלם את הנערים באולם בית המשפט, וזאת גם אם הצילום לא נועד לפרסום.

"למול הרציונלים העומדים בבסיס היעדר הפרסום, ניצבים אינטרסים אחרים כבדי משקל הראוים אף הם להגנה", ציינו השופטים, "בנסיבות המקרה דנן, על פי כתב האישום מדובר בעבירת רצח על רקע לאומני ובקשר לרצח לאומני אחר אודותיו סערה המדינה".

"בנסיבות אלה האינטרס הציבורי בתיק דנן עדיף וגובר וניתן להגן על הנאשמים הקטינים באופן המקיים איזון נכון בין כלל האינטרסים", הוסיפו השופטים.

נציין כי כתב האישום נגד הנאשם הבגיר ושני הקטינים הוגש לבית המשפט לפני כחודשיים וחצי, ובמסגרתו מואשמים השלושה בחטיפתו ורציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר.

הגבר בן ה-29 ואחד הנערים מואשמים גם בניסיון חטיפה לשם כליאה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש וניסיון הצתה, לאחר שניסו על פי כתב האישום לחטוף ילד בן 7.5 משכונת בית חנינא ולשרוף מכוניות של ערבים. השניים גם מואשמים בהצתה כיוון שבחודש יוני הציתו חנות בכפר חיזמא.

בכתב האישום נטען, כי השלושה יצאו ל"מסע צייד אדם" שנמשך מספר שעות, במסגרתו חטפו ורצחו באכזריות את הנער מוחמד אבו חדיר אך ורק משום היותו ערבי. אבו חדיר נחנק והוכה בראשו על ידי השלושה, ובעודו מחוסר הכרה נשרף למוות על ידם.