קול אחר. בן גביר
קול אחר. בן גבירצילום: פלאש 90

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים נאוה בן אור קיבלה את בקשת עו"ד איתמר בן גביר והורתה לשחרר לאחר שישה חודשי מעצר, צעיר מהגבעות שנעצר בטענה כי תקף ערבים.

הצעיר נעצר יחד עם שני צעירים נוספים בתאריך 23.3.14. בחשד לביצוע עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ופציעה בנסיבות מחמירות והכל כך נטען ממניע גזעני בעקבות אירוע שהתרחש ברמת מגרון.

בית המשפט המחוזי שחרר אותם בתנאי מעצר בית ואיזוק אלקטרוני, אך הפרקליטות לא ויתרה והגישה ערר על ההחלטה, ושופט בית משפט העליון יצחק עמית הפך אז את ההחלטה והורה על מעצרם תוך שהוא קובע כי נשקף מהעצורים סיכון רב ומדובר בעבירות מחמירות.

התיק עבר בחודש וחצי האחרון לטיפולו של עורך דין איתמר בן גביר שהגיש בקשה לעיון חוזר בה נטען כי אותר חומר חדש השופך אור על האירוע ומלמד כי טענת הצעירים כי הותקפו על ידי ערבים יש לה בסיס. עוד נטען כי חלוף הזמן יש בו כדי להוות נסיבה לשחרור.

הדיון נקבע בפני השופטת בן אור ובפתח הדיון הפנה עורך הדין את השופטת להחלטתה לפני שבועיים בה הורתה לשחרר שני צעירים ערבים שהיו עצורים כחודשיים בעקבות ידוי אבנים וזריקת בקבוקי תבערה. באותה החלטה קבעה השופטת, כי חלוף הזמן יש בו כדי להיות גורם מרתיע ומצמצם את רמת הסיכון להישנות התנהגות פוגענית.

עוד טען עו"ד בן גביר באשר לראיות החדשות בתיק. השופטת בן אור, קבעה באשר לראיות החדשות כי איננה סבורה שיש בהם כדי לבסס טענה של כרסום בראיות אך מאידך קיבלה את העמדה שחלוף הזמן גם בתיק זה יש בו כדי להיות גורם מרתיע ולמעשה השוותה בין החלטתה מלפני שבועיים להחלטתה היום.

השופטת הורתה על שחרור בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית ואיזוק אלקטרוני, גם הפעם ביקשה הפרקליטות עיכוב ביצוע כדי לערער, מבוקשה ניתן לה אך לאחר מספר שעות הודיעו בפרקליטות כי הם חוזרים בהם מהכוונה לערער על ההחלטה, והצעיר ישוחרר היום.

במקביל תדון השופטת היום בבקשה של עצור אחר בפרשה להשתחרר אף הוא למעצר בית, את העצור הנוסף מייצג עורך דין ארז בר צבי.

עו"ד איתמר בן גביר אמר הבוקר, כי "החלטת בית המשפט היא כבר בשורה טובה לפני חג הסוכות, אך המשימה המרכזית עוד לפנינו ולא ננוח ולא נשקוט עד שהאמת בפרשה זו תיחשף. מדובר באירוע שבו יש שני צדדים, יהודים וערבים כאשר אחד מתלונן על השני, כיום יש בידנו עדויות אובייקטיביות המלמדות כי הערבים לא היו תמימים והם אלה שתקפו את היהודים, הם לא הגיעו למקום במקרה".

"לצערי משטרת מחוז ש"י והפרקליטות אימצו באופן אוטומטי את עמדת המתלוננים הערבים אבל אני מקווה שהרכב השופטים שדן בתיק העיקרי יוציא את האמת לאור" הוסיף בן גביר.