בית כנסת
בית כנסתאילוסטרציה. פלאש 90

יהודי המתגורר בלוס אנג'לס ורוצה להתפלל במניין ביום כיפור, ביקש לדעת האם מותר לו לנסוע ברכב ביום כיפור לבית הכנסת הנמצא במרחק רב ממקום מגוריו.

הרב יצחק גרינבלט מאתר 'ישיבה' השיב לו כי יום כיפור הוא יום מיוחד מאוד, היום הגדול בשנה, "ביום זה אנו מחדשים את הקשר עם אבינו שבשמים. ביום זה אנו מתנקים מכל הפגמים שחדרו אלינו במשך השנה, מכל הקלקולים והלכלוכים בנפש שלנו, וזוכים לפתוח דף חדש עם אבינו שבשמים".

יחד עם זאת, הדגיש הרב גרינבלט, "חשוב לדעת שבהזדמנות הזו שה' יתברך נתן לנו, מתוך אהבתו הגדולה איתנו, הוא יתברך נתן לנו גם את הדרך איך לחדש את הקשר, איך להתקדם ולהיבנות בקשר הזה". 

הוא הסביר כי אחד מהיסודות הגדולים ביותר ביהדות הוא שלא עושים דברים לא בסדר כדי להגיע לעשות דברים טובים, "כך גם ביחס לתפילת יום הכיפורים - על אף שהתפילה של יום כיפור גדולה וחשובה, ומאוד מרוממת את האדם, אין זו דרכה של התורה שהתפילה תהיה על ידי חילול שבת וחילול יום הכיפורים. במצב זה אם אדם מחלל את השבת ואת יום הכיפורים, התפילה שלו לא תתקבל, ובמקום לחדש את הקשר עם ה', הוא רק בונה מחסומים בפני אותו הקשר".

"לכן, עם כל קושי, אין זה נכון לנסוע ביום כיפור להתפלל. אז מה אפשר לעשות? אם באמת האדם מסור לאמת של, ובאמת התפילה ביום כיפור חשובה לו, הוא מבין שלשם כך לפעמים צריך להשקיע ולפעמים להקריב. לכן במצב זה שבית הכנסת רחוק ממקום מגוריך, חשוב למצוא פתרון, או במקום אחר קרוב שתוכל להתפלל כגון בית חב"ד וכדומה או שליום כיפור תהיה במקום קרוב לבית הכנסת".

לדף מיוחד ליום כיפור באתר ישיבה לחצו כאן.