לפיד: תקציב של תוספות

שר האוצר, יאיר לפיד, התייחס בפתח ישיבת סיעת "יש עתיד" לתקציב המדינה, אשר צפוי להיות מאושר השבוע בממשלה כשלב ראשון לקראת אישורו בכנסת.

"ביום שלישי הקרוב תתכנס ממשלת ישראל לאשר את תקציב המדינה לשנת 2015, אני מזכיר לכולם שלפני פחות משנתיים קיבלנו משק בסכנת קריסה, עם תחזית גירעון של מעל חמישה אחוז. עצם העובדה שאחרי תקופה כל כך קצרה הצלחנו לחזק את המשק הישראלי ולאשרר את דירוג האשראי שלנו זו תעודת אמון", אמר לפיד.

לדבריו, "הצעדים שעשינו אז הם אלו שמאפשרים לנו עכשיו להגיש תקציב שמשפר את התקציבים החברתיים ואת השירות לאזרח, ולא תקציב של גזירות והעלאות מיסים".

לפיד הדגיש, כי "אנחנו מגישים תקציב עם תוספות משמעותיות לא רק לביטחון, גם למשרדים החברתיים. אנחנו מקדישים תקציבים לשיפור החינוך, 2.2 מיליארד שקלים, תקציב הבריאות יגדל ב-2.6 מיליארד שקלים. 1.4 מיליארד שקלים יתווספו לרווחה, מיליארד שקלים יתווספו למשרד לביטחון הפנים, כל מה שנוגע לחייהם של אזרחי ישראל, מהשכבות החלשות ועד למעמד הביניים".

"בתקציבים שהוקצו לשירותים החברתיים יש תוספות משמעותיות מעבר לגידול הטבעי", הצהיר לפיד וציין תוספות שנתנו לתקציבי המשרדים החברתיים.

לפיד הדגיש עוד, כי "השקענו בתקציב הזה במנועי צמיחה. עידוד הכניסה של הציבור החרדי לשוק העבודה, השקעה בעסקים קטנים, הוספה של אלפי מקומות עבודה בשכר גבוה בהייטק. התקציב הזה גם יוזיל את יוקר המחיה, את מחירי המזון והורדה דו ספרתית של מחירי החשמל אותה אנחנו מובילים עם שר האנרגיה, סילבן שלום".

לפיד הבטיח כי חוק מע"מ 0 יעבור ויחד איתו צעדים נוספים לטיפול במשבר הדיור, "במשך שנים איש לא עשה פה דבר וחצי דבר ביחס למשבר הדיור, עכשיו אנחנו משנים את המצב. באנו לעבוד, לא רק למתוח ביקורת".

בתוך ישיבת הסיעה, לאחר שהמצלמות הוצאו מהחדר, הודה לפיד בפני חבריו כי טעה כשכינס את העיתונאים בפתח ביתו בשבת. "טעיתי, למרות שאני באופן אישי עובד בשבת, זה לא בסדר שגרמתי לאנשים לעבוד בשבת".