על רקע הודעת ראש הממשלה שבדיה כי יכיר במדינה פלסטינית, מבהיר ראש הממשלה נתניהו כי צעדים חד צדדיים כגון אלו רק ירחיקו את הסיכוי להסדר מדיני.

"צעדים חד צדדיים מנוגדים להסכמים. הם לא יקרבו את השלום, הם ירחיקו אותו", מדגיש נתניהו ומבהיר כי "הסדר יושג רק במשא ומתן שיבטיח את האינטרסים הלאומיים של ישראל ובראשם ביטחון אזרחי ישראל".

רק הבוקר ברך יו"ר הרשות הפלסטינית על ההכרזה של ראש ממשלת שבדיה הטרי, סטפן לופבן, ואמר "אני מקווה שמדינות נוספות ינקטו בצעד הזה", אמר אבו מאזן במהלך הנחת זר פרחים על קברו של יאסר ערפאת ברמאללה.

"סוגיית ההכרה במדינה פלסטינית נמצאת על שולחנן של מדינות רבות בעולם, במיוחד באירופה", ציין אבו מאזן, "אני מקווה שהמדינות האלה יראו בשבדיה מודל לחיקוי".

נדגיש כי אחר הצהריים פרסמה שגרירות שבדיה בישראל הודעת הבהרה בעקבות הסערה שעוררו דבריו של ראש הממשלה לופבן. בהודעת השגרירות נאמר כי "ראש הממשלה אמר כי את הסכסוך בין ישראל לפלסטין ניתן לפתור באמצעות פתרון שתי המדינות תוך ניהול משא ומתן על-פי עקרונות החוק הבינלאומי.

"עליו להבטיח את הדרישות הלגיטמיות של הפלסטינים והישראלים כאחד, להגדרה עצמית ולביטחון. פתרון שתי המדינות דורש הכרה הדדית ורצון לחיות יחדיו בשלום. ראש הממשלה סיכם כי כתוצאה מכך, שבדיה תכיר במדינה הפלסטינית", הסבירו בשגרירות.