המנצחים הגדולים.
המנצחים הגדולים.צילום: פלאש 90

עוד מעט זה יקרה, בשעה 1:00 (שעון ישראל) מכבי אלקטרה תל אביב אלופת אירופה וישראל תפגוש את מי שהביא אותה להישגים הללו רק לפני מספר חודשים מועט, דייויד בלאט. הפעם ישחק בלאט מול מכבי, זאת כשיאמן את קליבלנד קבאלירס מליגת ה-NBA, במשחק הראווה בין השתיים.

רגע לפני שנפגשות שתי הקבוצות, לצהובים מתל אביב חיכה טקס מרגש ומיוחד במינו באולם האירועים שבתוך אולמם של קליבלנד, הקוויקנס לואנס ארינה.

יחד עם שני אירגונים נוספים, מכבי העולמי וארגון ידידי צה"ל בארה"ב, הזמינה מכבי אל המשחק המסקרן 16 חיילי מילואים שנפצעו במהלך המבצע האחרון בעזה, מבצע צוק איתן

16 החיילים התקבלו במחיאות כפיים סוערות למשך דקות ארוכות, ושיאו של האירוע המרגש היה כשנועם גרשוני עלה לנאום בפני כל הנוכחים שבאולם. גרשוני, היה טייס מסוק אפאצ'י במהלך מלחמת לבנון השניה בו נפצע קשה. למרות פציעתו גרשוני לא וויתר, השתקם והחליט לעסוק בטניס נכים. 

כ-6 שנים לאחר פציעתו הקשה, בשנת 2012, זכה גרשוני במדליית הזהב בטניס במשחקים הפראפלימפיים שבלונדון.

נאומו של גרשוני אל מול 16 החיילים שנפצעו במהלך הלחימה בעזה ומול מועדון הכדורסל הצהוב מתל אביב ושאר האנשים שנכחו באולם, גרר אחריו מחיאות כפיים רמות מכולם. 

מעבר ליו"ר המועדון הצהוב, מי שעוד ייצג בטקס המרגש את מכבי היו חמישה מהשחקנים הגדולים של המועדון הצהוב לדורותיהם: מיקי ברקוביץ', טל ברודי, דורון ג'מצ'י, ניקולה וויצ'יץ' והווירטואוז אנתוני פארקר, שנמצאים עם המועדון הצהוב במשחקי הראווה המסקרנים.

מבחינת מכבי, המנצחים הגדולים אלו הלוחמים. השאר זה רק בונוס.