חוג הפרופסורים בחומש
חוג הפרופסורים בחומשחומש תחילה וחוג הפרופסורים

40 משפחות גרעין חומש ושאנור שיגרו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ומכתב נוסף לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון, בקריאה לאפשר את חזרתן לישובים הממוקמים בשטחי C שבשליטה ישראלית מלאה.

"לפני כעשר שנים החליטה ממשלת ישראל על ביצוע תכנית ההתנתקות, בהחלטה נאמר שתכנית זו תוביל ל'מציאות ביטחונית, דמוגרפית וכלכלית טובה יותר' עוד נכתב כי 'יישום התכנית יוביל ליציאה מהקיפאון המדיני וישפר את מצבה הבין לאומי של ישראל'", נכתב בשני המכתבים.

המשפחות מציינות, כי "בחודש אב תשס"ה אוגוסט 2005 גורשנו מבתינו, ישובינו וכל מרחב חיינו ביחד עם אחינו תושבי גוש קטיף, עשרת אלפים יהודים פונו ובתיהם נהרסו. מבצע צוק איתן שהצטרף למבצעים הקודמים 'עמוד ענן' ועופרת יצוקה' המחיש לכולנו את את תוצאות הפקרת שטח לאויבנו וחידד את כישלונה המהדהד של 'תכנית ההתנתקות' וקריסת מטרותיה כולן אחת אחרי השנייה".

המשפחות מתייחסות גם לנאום נתניהו באו"ם, "אדוני ראש הממשלה. עמידתך האיתנה בנאום שנשאת באו"ם, האומץ לבוא ולומר את האמת על כך שארץ ישראל הינה נחלת אבותינו ולא שטח 'כבוש' הינן מעוררות כבוד והערכה ומעניקות חוסן לאומי
לעם ישראל".

"עומדים אנו בין כסה לעשור, ימי תשובה וחשבון נפש אישי ולאומי ויודעים אנו כי שערי תשובה לא ננעלו", הוסיפו, "מכובדנו, הגיע הזמן לתקן את הכשל שבתכנית ההתנתקות ומניעת התפתחות טרור עתידי. סוד ידוע הוא בכל ההיסטוריה הציונית כי צבא יכול לשהות בשטח לאורך זמן רק כאשר קיימת בו התיישבות יהודית פורחת".

משפחות הגרעין מדגישות, כי "בחומש קיימת נוכחות יהודית של 'ישיבת חומש המתחדשת' הפועלת זו השנה ה- 8 ומהווה עוגן לשליטה ישראלית וביטחונית", וכי "אלפי יהודים מבקרים ומטיילים הלכה למעשה במרחב כולו מעמק דותן ועד לחומש".

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, מצטרף לדרישתם של מגורשי חומש ושאנור לחזור לביתם לאור מבצע צוק איתן וההצהרות המדיניות של רוה"מ ושר הבטחון.

לדבריו, "המועצה מצטרפת ותומכת ביוזמה ומוכנה להעניק מיידית את כל השירותים המוניציפאליים לישובים שאנור וחומש המחודשים. הגירוש מצפון השומרון היה מעשה אוולת שלאור השארות צה"ל והשליטה הישראלית בשטח ניתן גם לתקן אותו מיידית".