דגלונים
דגלוניםפנימה-יח"צ

ברשות משפחתו של בעלי מצויים קישוטי בד לסוכה שהוכנו על ידי דודתו ז"ל לפני עשרות שנים, וכל שנה מחדש הם מוּצאים מעטיפותיהם ומקשטים את הסוכה הגדולה.

כל נכד וכל גיס יודעים איזה מהקישוטים שימש פעם כמפת שולחן בביתה של סבתא מרים ואיזה היה שק סוכר בשנות השישים. אני אישית מאוד אוהבת קישוטים שאפשר לשמור לשנים הבאות ושבמרוצת השנים מספרים לנו את סיפורם של החגים שעברו עלינו יחד בשמחה ובחיק המשפחה.

אחד הטרנדים הגדולים בעולם הסטיילינג מזה כמה זמן הוא שרשראות דגלונים. השרשראות תפורות מבד או עשויות מנייר מדוגם, ומשמשות לקישוט חדרי ילדים וחדרים בכלל ולקישוט מסיבות. סביב העניין התפתחו מגוון שיטות הכנה, חידושים וגיוונים. אנחנו נאמץ את הטרנד לטובת סוכות ונלך על שתי אפשרויות. 

האפשרות האחת כוללת תפירה במכונה אבל היא קלה ביותר, ואפילו הצלחנו להתחמק מהמדידות המדויקות שנדרשות בדרך כלל בפרויקטים דומים. בכל זאת, ואולי בזכות זאת - יוצאת שרשרת עליזה וצבעונית המשמחת כל לב, בחדר, במסיבה או בסוכה.

מכיוון שהשרשרת עשויה מבד, אפשר לקפל אותה כשאין בה צורך ולשמור לפעם הבאה.

האפשרות השנייה היא שרשרת שעשויה ממפיות נייר דמויות תחרה. ההכנה שלה קלה מאוד ומניבה שרשרת רומנטית עם שיק אלגנטי.


שרשרת דגלונים

החומרים:

שאריות בד בצבעים עליזים

גלגלת חיתוך לבד או מספריים

מכונת תפירה


איך מכינים:

מקפלים את הבד לשניים כאשר החלק המודפס פונה לכיווננו, וגוזרים מהבדים צורות שונות - מעוינים (שיהפכו למשולשים כאשר הם מקופלים) ומלבנים (שייצרו דגלון מרובע). גוזרים את הבד כשהוא מקופל או כפול על מנת שייוצר לנו מראה יפה משני צִדי השרשרת. מניחים את אחד הדגלונים - מקופל כפי שצריך להיות - במכונת התפירה ומתחילים לתפור תפר ישר לאורך החלק העליון של הדגלון כחצי סנטימטר מהקצה. מצמידים מיד את הדגלון השני וממשיכים לתפור, וכך הלאה לאורך כל השרשרת. למעשה, השרשרת הזאת מחוברת רק בעזרת התפר ובלי שום סרט או חוט.

גיוון מעניין - ניתן להכניס בין הדגלונים גם דגלונים מצוירים לפי סמלי האושפיזין, או לכתוב את שמות האורחים ליד ציון השנה וכך תהיה לנו שרשרת של היסטוריה.

שרשרת נייר תחרה

החומרים:

 מפיות עגולות מנייר דמוי תחרה (ניתן להשיג בכל רשתות השיווק)

 סרט סאטן, סרט נייר או חוט עבה

 שדכן וסיכות

איך מכינים:

מקפלים כל מפית לשניים, משחילים לתוך הקפל את הסרט או החוט ומהדקים. במרווחים שונים יתקבלו תוצאות שונות. גם כאן ניתן לגוון ולהוסיף בין המפיות סרטי סאטן משתלשלים או משהו ברוח החג, כמו מגזרות רימונים או ציטוט כלשהו.

פורסם לראשונה בפנימה. לרכישת מנוי לחצי כאן