סוכה על גמל, כשר?
סוכה על גמל, כשר?איתמר

תערוכת סוכות ברוח תקופת המשנה תתקיים במהלך ימי חול המועד בישוב איתמר שבשומרון. על המיזם שוחחה עם ערוץ 7 שירה בן פנחס, רכזת הקהילה באיתמר וממובילות המיזם הצפוי לרכז אליו אלפי מבקרים מאזור השומרון ומרחבי הארץ.

בן פנחס מציינת כי האירוע כולו יתקיים כחלק מחגיגות השלושים להקמת הישוב כאשר גולת הכותרת של האירועים יהיה חנוכת מבנה הקבע של בית הכנסת של הישוב. זאת לאחר שלושים שנה בהן התפללו התושבים במבנה עראי.

לכבוד התאריך המיוחד "החלטנו להגדיל את נפח האירוע ולהזמין את עם ישראל לתערוכת סוכות מיוחדות, סוכות מימי המשנה", היא מספרת ומתארת כמה מהסוכות שתוצגנה בתערוכה - סוכה על גבי גמל, סוכה על גבי סוכה ועוד. השיטוט והביקור בין התערוכות יסייע להבין את ההתלבטויות ההלכתיות סביב הסוכות השונות באופן חווייתי, היא אומרת ומציינת כי המבקרים יקבלו עם הגעתם למקום כתב חידה שיוביל אותם בין הסוכות. זאת לבד מביגוד תקופתי שיוצע מעוניינים.

בן פנחס מציינת כי האירוע כולו יתקיים באווירה משפחתית בימים ראשון עד שישי בין השעות 11 בבוקר ועד חמש אחר הצהריים. "לכל מי שיגיע ניתן צילום של המסכת ועם הצילום אפשר ללכת ולפגוש את הסוכות". לצד הסוכות יפגשו המבקרים סדנאות יצירה המאפיינות את רוח תקופת המשנה. בין השאר מדובר בסדנאות צמר, בישול ועוד. ברקע ילוו את החוגגים כלייזמרים.

בהמשך היום יוכלו המבקרים סייר בין החוות החקלאיות והיקבים הסמוכים. חלק מהסיורים יהיו מאורגנים ולחלקם ייצאו המבקרים באופן עצמאי בין מעיינות ונופי תצפית אל נופי התנ"ך.