איסמעיל הנייה - Ismail Haniya
איסמעיל הנייה - Ismail Haniyaרויטרס

ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה ובכיר החמאס איסמעיל הנייה כינסו מסיבת עיתונאים בתום ישיבה משותפת שנערכה בעזה.

לדבריהם, לאחר שיקום הרצועה הם יובילו לקיום בחירות. הנייה ציין כי הבחירות מצריכות מאמץ גדול של כלל תושבי הרשויות וכן שיקום מוסדות הרש''פ.

הנייה הוסיף כי בישיבת הממשלה היום שהתקיימה לאחר 7 שנים של ניתוק, "הסתיים הפילוג בעם הפלסטיני. יש לנו ממשלה אחת ומשטר אחד", הכריז והבהיר כי המטרה המשותפת לצדדים היא הקמת מדינה פלסטינית שבירתה במזרח ירושלים.

העיתון הפלסטיני אל-איאם פרסם השבוע את דרישותיה של הרשות הפלסטינית לשיקום רצועת עזה בעקבות מבצע "צוק איתן", כפי שאמורות להיות מוצגות בוועידה הבינלאומית לשיקום עזה שתיערך ב-12 באוקטובר בקהיר.

למעלה ממיליארד דולר (1.182 מיליארד דולר) מבקשת הרשות הפלסטינית לבנייה מחדש של 10,000 יחידות דיור שנהרסו במהלך המלחמה, לשיפוץ 40 אלף יחידות דיור שניזוקו ולמציאת פתרונות דיור זמניים עבור הנזקקים.

סך בקשת הסיוע בתחום התשתיות עומדת על 1.910 מיליארד דולר, והיא כוללת סילוק הריסות ופינוי פצצות נפל (34 מיליון דולר), הוצאות בתחום האנרגיה (185 מיליון דולר), מים וביוב (236 מיליון דולר), בנייה ושיקום מבנים (1.182 מיליארד דולר), מבנים ממשלתיים (149מיליון דולר), מעברי הגבול (55 מיליון דולר), כבישים (70 מיליון דולר) ואיכות הסביבה (מיליון דולר).