לראשונה - שבילי אופניים בגוש עציון

שבילי אופניים אתגריים באורך כולל של 35 קילומטרים נחנכו הבוקר (שישי) בגוש עציון על ידי המועצה האזורית לזכרו של דב וינשטוק (דובק) ז״ל מאלון שבות.

וינשטוק, היה סייר שדות בגוש עציון, מחנך בלתי פורמלי, מקים יחידות איתור הנעדרים במדבר יהודה וממציא שיטת איתור נעדרים. הוא חילץ עשרות אנשים שטיילו ונתקעו במדבר יהודה. התפרסם לאחר מותו בסרט דוקומנטרי - "דובק - פלסטיני ישראלי".

מאות רוכבי אופניים מכל רחבי הארץ הביעו הבוקר ל"אמת הביאר" בגוש עציון, שם נערך טקס חנוכת השבילים. ראש המועצה דוידי פרל אמר "הבוקר חנכנו סינגל אופניים חדש בגוש עציון ברוב עם ובהשתתפות מאות רוכבים מכל הארץ ומשפחת וינשטוק.

"השביל נקרא על שם דובק ז"ל אשר רגבי אדמת גוש עציון ספוגים בזיעתו והקמת השביל הייתה גם ביוזמתו כחלק ממפעל חייו. התודה והברכה לשותפים הרבים - קק"ל, משרד החקלאות, משרד התיירות, בית ספר שדה כפר עציון ועמותת התיירות גוש עציון", הוסיף פרל.

מנכ"ל עמותת התיירות בגוש עציון, גד כהנא, אמר כי "מדהים לראות את מאות הרוכבים שהגיעו אלינו מכל רחבי הארץ כדי להיחשף לחבל ארץ מדהים ויפהפה דרך רכיבה מיוחדת במינה שמשלבת מעיינות ונופים מרהיבים".

כהנא הוסיף, "אנו בטוחים שכל הרוכבים הם מהיום שגרירים שלנו ויביאו את כל חבריהם בכל מהלך ימות השנה. זהו בהחלט יום חג לגוש עציון וזו רק הפתיחה של הארועים המיוחדים שעוד יהיו כאן במהלך החג".