תאריך השחרור המשוער של הסוכן הישראלי יהונתן פולארד המופיע באתר שירות בתי הסוהר האמריקני שונה בחזרה ל-21 בנובמבר 2015, זאת לאחר שבימים האחרונים השתנה הכיתוב ללא כל הסבר כך שליד המילים "תאריך שחרור" הופיע "מאסר עולם" - דבר שעורר סערה בתקשורת היהודית בארה"ב.

לדברי דובר שירות בתי הסוהר האמריקנים, אד רוס, תאריך השחרור בשנת 2015 איננו אוטומטי אלא כפוף לאישורה של ועדת שחרורים.

מקורביו של פולארד חוששים מאוד כי פולארד עשוי להמשיך להינמק בכלא עד יומו האחרון, זאת מכיוון שהממשל ממשיך למנוע מעורכי דינו גישה למסמכים המסווגים בפרשה על מנת שיוכלו להגן על פולארד מול הועדה בפני טענות הממשל.

עורכי דינו של פולארד ניסו פעמים רבות לקבל גישה למסמכים אך נדחו בנימוקים טכניים, זאת למרות שהם מחזיקים בסיווג הביטחוני הדרוש על מנת לעיין בהם. לפי שעה לא ברור מה הגורם לשינויים החריגים בתאריך המופיע באתר. דובר שירות בתי הסוהר טען כי ההחלטות על שני השינויים היו "אדמניסטריביות" אולם הבהיר כי איננו יודע אם מדובר בטעות או במעשה מכוון.

לאחרונה העלה הממשל האמריקני הצעה לשחרורו של פולארד בתמורה לשחרורם של רוצחים עם דם על הידיים כמחווה לאבו מאזן במסגרת המו"מ בין ישראל לפלסטינים.

העסקה הפכה אמנם לבלתי רלוונטית בעקבות קריסת המו"מ אולם במטה לשחרור פולארד אומרים כי עצם העלאתה מוכיחה ששחרורו של פולארד אפשרי מבחינת האמריקנים וכי כעת יש לשחררו משיקולים של צדק וחמלה לנוכח פניותיהם של עשרות בכירי ממשל, בטחון ומשפט אמריקנים שקבעו כי פולארד ריצה עונש חסר פרופורציה ושחרורו מתבקש על פי הצדק האמריקני.

בשנים האחרונות הורע מצבו הרפואי של פולארד והוא אושפז ונותח מספר פעמים בבתי חולים מחוץ לכלא כאשר בחלק מהמקרים אף נשקפה סכנה ממשית לחייו. פולארד הינו האדם היחיד בהסטוריה של ארה"ב המרצה מאסר עולם בגין ריגול עבור מדינה ידידותית. ב-21 בנובמבר הוא צפוי להכנס לשנתו ה-30 בכלא האמריקני.