טרור
טרורthinkstock

עבד אל-ראוף ג'די, יליד תוניסיה שהתגורר במונטריאול, נכלל ברשימת הטרוריסטים המבוקשים של ה-FBI, המציע פרס של 5 מיליון דולר למוסר מידע שיביא ללכידתו.

בין השנים 1991-1999 התגורר ג'די בדירה קטנה במונטריאול. הוא למד באוניברסיטת קוויבק בעיר, וככל הנראה עבר תהליך של רדיקליזציה במסגד מקומי אל-סונה אל-נבאוויה, המזוהה בקו האסלאמי הרדיקלי ווהאבי שלו.

בשנים האחרונות נמצא ג'די בסומליה כלוחם בשורות אל-שבאב, ארגון אסלאמי קיצוני שנשבע אמונים לדרכו של ארגון אל-קאעידה. שירותי הביטחון והמודיעין של קנדה חוששים שג'די יחזור למדינה כדי לבצע פיגועי טרור.

על פי נתוני המודיעין הקנדי למעלה מ-130 קנדים הצטרפו לארגוני טרור ברחבי העולם, ו-80 מהם חזרו לקנדה. לפני כשנתיים הצטרף סטודנט תושב מונטריאול לארגון ג'בהת אל-נוסרה בסוריה וביצע פיגוע התאבדות בדמשק כשהוא נוהג במשאית ועליה חומר נפץ במשקל של כ-1.5 טון.

שלושה אזרחים קנדים נוספים ביצעו פיגועי התאבדות בשנתיים האחרונות, אחד במשאית תופת בעיראק ושניים באמצעות חגורות נפץ באלג'יריה.

לא מכבר דווח על אזרח קנדי נוסף שנהרג בשורות המדינה האסלאמית (דאעש). מחמוד מוחמד מחמוד, צעיר בן 20 מהמילטון אונטריו, נהרג בקרב עם המליציה הכורדית בצפון סוריה. משפחתו של מחמוד היגרה לקנדה מסומליה. לאחר השלמת לימודי התיכון הוא החל ללמוד באוניברסיטת יורק בטורונטו, אך לא סיים את התואר ברפואה.כמו כן נמסר, שהוא היה פעיל בהתאחדות המוסלמים של המילטון (Hamilton Muslim Association).

לגרסת משפחתו, תהליך הרדיקליזציה האסלאמית שעבר מחמוד החל בתקופת לימודיו באוניברסיטה. הוא הפך לדתי אדוק ובילה שעות ארוכות במסגד. ב-18 ביולי השנה יצא מחמוד לטורקיה ומשם עבר את הגבול לסוריה כדי להצטרף לדאעש.