יעלון בהר ברכה
יעלון בהר ברכהצילום: לשכת שר הביטחון

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, סייר היום (ראשון) ביהודה ושומרון והתארח בסוכות ביישובים הר ברכה, עלי ובית אל, שם פגש את התושבים ואת ראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון.

השר יעלון התארח בסוכותיהם של יו"ר מזכירות הר ברכה ופעיל הליכוד יוני ישראלי, יו"ר הוועד בעלי קובי אלירז וראש המועצה המקומית בית אל שי אלון.

במהלך ביקורו בהר ברכה התייחס שר הביטחון לעתיד ההתיישבות ואמר כי "אנחנו מחפשים את כל האפשרויות והערוצים כדי להמשיך ולחזק את ההתיישבות. אותי לא צריך לשכנע בנושא ההתיישבות. אין ביטחון בלי התיישבות, ואני מתכוון לכל מילה. את הביטחון קובע הבית שנבנה והתלם שנחרש".

ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן סקרו בפני יעלון את התפתחות ההתיישבות בשומרון וביקשו לשחרר את תוכניות המתאר ש"תקועות" לדבריהם על-ידי הדרג הפוליטי-מדיני מזה זמן רב.

"תוכניות מתאר רבות נעצרו מלמעלה", סיפר מסיקה, "כרגע ברוב הישובים אין אפשרות להתרחב. אנו מכבדים אותך שר הבטחון ומכירים את ערכיך הציוניים, ומבקשים שתפעל בנושא". דגן הדגיש בפני השר את הקושי עמו מתמודדים ראשי ההתיישבות ביו"ש והזכיר כי "הגידול בשומרון הוא מס' 1 בארץ".

"בכל שנה אנחנו פותחים בשומרון בין בית ספר אחד לארבעה בתי ספר, ובין 12 גנים לעשרים. אנו נאלצים לרוץ כל הזמן ולהלחם על שחרור חסמים בנושא הבנייה שהומצאו ע"י איש השמאל חיים רמון כשהיה שר בממשלת אולמרט", הוסיף דגן, "אנו כאן בשומרון שליחים של עם ישראל ומצפים ממשלת ישראל לאפשר לנו להתפתח ולגדול בשומרון".

במהלך ביקורו בעלי שב והדגיש יעלון את מחויבותו להתיישבות ביהודה ושומרון. "אותי לא צריך לשכנע להגיע לעלי. אני מבקר כאן כבר שנים ארוכות, עוד מימי כמח"ט. במהלך השנים הגעתי לכאן לפגוש תלמידים במכינה, ואני תמיד מתרשם מהעוצמות של התושבים כאן. אני שמח לראות את ההתפתחות של היישוב בפרט וההתיישבות בכלל, כי זה נושא שקרוב לליבי".