כיף, ערכים, חוויות ועלייה לרגל - הכל במקום אחד: הפנינג סוכות לכל המשפחה בבית אורות. מעל פסגת הר הצופים – במקום בטוח ושקט – ליד השכונה החדשה שהוקמה לאחרונה סמוך לישיבת בית אורות

אז מה מחכה לכם בבית אורות? מתחם מתנפחים, בנג'י-טרמפולינה, סדנאות יצירה וג'אגלינג, וההצגה "מים משמים" - של תאטרון נקודה טובה- הצגה מרגשת וססגונית על אמונה, תקווה ותפילה לגשם. 

בין ההפעלות המיוחדות תגיעו לתחנה האינטראקטיבית על הלוח העברי. התחנה היא פרי לימוד בית המדרש לתורת המדינה בישיבת בית אורות בה עסקו בלימוד בעיון במסכת ראש השנה בסוגיות הגדרת הזמן הישראלי.

הזמן הוא אחד הממדים הבסיסיים המגדירים את החיים. הסוגיות בתלמוד מלמדות שכאשר ישראל חיים ויש להם ממלכה, ספירת הזמן היא לפי שנות הממלכה והחיים הישראלים: ליציאת מצרים, לבניין הבית, ולמלכות אחד המלכים. אליעזר בן יהודה מחדש השפה העברית ניסה לחדש גם את הזמן הישראלי אך לא הצליח, ואנו רוצים להמשיך את מפעלו עפ"י הסוגיות בתלמוד.

בתחנת ההצגה נצפה בסרטון על בן יהודה במאבקו על השפה, נגלה מילים שחידש, נפתור תשבץ ונחזה בהצגה על חידוש התאריך בעבר ובעתיד. בואו לחיות את הזמן שלנו הזמן הישראלי המתחדש.

במהלך האירוע ישולבו שלל סיורים מרתקים אל פינות ירושלמיות ותיקות וחדשות, מזוויות ייחודיות:

- לעלות לרגל לכותל המערבי ב'שביל ירושלים' המסומן והמונגש

- ללכת משכונת בית אורות המתחדשת לשכונת שמעון הצדיק בדרכה של שיירת הדסה

- לתצפת על העיר העתיקה ועל מדבר יהודה בסיור מעגלי ונח המותאם אף לעגלות

ואפילו - סיור ל"בית המקדש השלישי?!" סיור מרתק בקמפוס האוניברסיטה העברית על הר הצופים, הכולל ביקור במערת ניקנור בונה דלתות ההיכל בת ה-2000 שנה, באמפי חנוכת האוניברסיטה ובביה"כ הפונה הישר אל מקום המקדש. משך הסיור כשעתיים ורבע, וגם הסיור הזה מותאם לעגלות.

הכניסה לכל הסיורים וההפעלות בכרטיס אחד במחיר של 30 ₪ לילד, 20 ₪ למבוגר – מקסימום 120 ₪ לכל משפחה. האירוע מתואם ומאובטח על ידי משטרת ישראל.

לפרטים: www.mbo.org.il | 02-5453405