קו הסיום
קו הסיוםחנן וייס

זוכרים ורצים.היה זה בראש חודש כסלו תשס"ח, 11/11/07. רכב הטויוטה בו נהג סרן שלמה קרוייזר החליק בגשם השוטף והתנגש בעצמה באוטובוס של החברה לפיתוח מטה בנימין שבא ממול. בתאונה הקשה נהרגו ארבעה מנוסעי המכונית, בני היישוב מצפה יריחו הסמוך למקום התאונה.

ביישוב הדתי חשבו במשך זמן רב מה ניתן לעשות בכדי לכבד בזכרם את ארבעת ההרוגים בני היישוב, ומלבד הקמת ארגון חסד ומקום תצפית יפייפה, החליטו לפני כשלוש שנים על הקמת אירוע שנתי. מירוץ מהיישוב אל מקום התאונה. במירוץ המיוחד לוקחים חלק פעיל תושבי היישוב, חברים של ארבעת ההרוגים ובני משפחותיהם ויחידות צה"ל השונות.

המירוץ נקרא בשם מירוץ השי"א, על שמם של ארבעת ההרוגים בתאונה הקשה: סרן שלמה קרוייזר, אחיו ישי קרוייזר, אחיה חורי ואיתן אורנבך, ז"ל.

כאמור, האירוע שהחל לפני כשלוש שנים, נערך ביום שישי האחרון ובו לקחו חלק מעל ל-200 רצים מהיישוב וכאלה שהגיעו מרחבי הארץ כולה.

השנה עבר המירוץ המסורתי שידרוג של ממש כשאל מקצה ה-9 ק"מ התווסף מקצה קצר יותר של 5 ק"מ בו לקחו חלק ילדים עד גיל 12 ונוער מגיל 13 ומעלה יחד. השידרוג הגדול השנה הגיע בדמות החברה שהפיקה את המירוץ והפכה אותו למקצועי במיוחד, חברת sportweb.

גם מחלקת הספורט של מתנ"ס בנימין בראשותו של זאבי המאיר וועד היישוב מצפה יריחו תרמו את חלקם במירוץ המיוחד, אך מעל כולם בלטו נוער היישוב מצפה יריחו שהתנדבו לעזור בכל שלבי הפקת המירוץ ותכנונו מהיום הראשון וכמובן שאף לקחו בו חלק והגיעו להישגים מרשימים. 

אחיה פרנסיס, רכז הנוער ביישוב אמר לאחר המירוץ "אין מתאימים יותר מנוער מצפה יריחו בשביל להפיק כזה מירוץ. מבחינת נוער היישוב, המירוץ הזה מסמל את הכח שבחיים".

דמות מפתח נוספת בהפקת המירוץ היה יצחק קרוייזר, אחיהם של שניים מתוך ארבעת ההרוגים ובנו של רב היישוב, הרב יהודה קרוייזר. 

אל המקום הראשון במירוץ הגיע שמואל חוברה בן היישוב כשסיים את מירוץ ה-9 ק"מ בזמן של 43:43. יפתח חורי, אחיו של אחיה ז"ל שנהרג גם הוא בתאונה הקשה, הגיע גם הוא בין הראשונים במירוץ המסורתי.

הזנקת המירוץ
הזנקת המירוץחנן וייס