עצי זית כרותים
עצי זית כרותיםועד מתיישבי שומרון

שני מתנדבים של ועד מתיישבי השומרון "תפסו על חם" וצילמו אמש (ראשון) בזמן אמת ערבים כורתים גזעים וענפים של עצי זית בצמידות לישוב הר ברכה, כך מדווחים היום בוועד.

הבוקר, לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי של הוועד, הוחלט להגיש תלונה במשטרה נגד הפרובוקציה.

נזכיר, כי עם תחילת עונת המסיק קרא ועד מתיישבי השומרון למתיישבים להצטייד במצלמות ולתעד פרובוקציות של ארגוני שמאל קיצוני וערבים. זאת לאחר שבשנתיים האחרונות הצליחו מתנדבי הוועד לצלם ערבים ופעילי שמאל כורתים עצי זית בסמוך ליישובים.

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, סיפר כי "לאחרונה קראנו לציבור להצטייד במצלמות על מנת לתעד פרובוקציות, ובתוך כמה ימים תועדה עקירת זיתים בזמן אמת. ברור לכל שאילולא קלטו המתנדבים הערניים בזמן אמת את הפרובוקציה, הרי כל העולם היה זועק ומגנה את המתיישבים ואת מדינת ישראל".

"הגשנו תלונה במשטרה ואני מאד מקווה שמשטרת ישראל תחקור את ניסיון הפרובוקציה ותסייע לנו למנוע מקרים כאלו בעתיד", אומר קצובר.

"הסרטונים מהשנים האחרונות מהווים הוכחה שמי שמעוניין להבעיר את השטח אלו הערבים וגורמי השמאל הקיצוני כאשר כל האמצעים כשרים מבחינתם", הוסיף מנהל הועד, שגיא קייזלר. "אני קורא לכל אדם שרואה פעילות חשודה של פעילי שמאל ושל ערבים לתעד הכל בזמן אמת ולהעביר אלינו. הערבים שצולמו אתמול ברחו כשראו את המצלמות והפעם לפחות הם לא יוכלו להעליל עלילות שקר על המתיישבים".