מלחמה. הרב שמואל אליהו
מלחמה. הרב שמואל אליהוהלל מאיר

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין תוקף בחריפות את הרב שמואל אליהו וקורא לפסול את מועמדותו לתפקיד הרב הראשי של ירושלים, בבחירות שייערכו ביום שלישי הקרוב.

בעמוד הפייסבוק שלו כתב דיסקין כי מועמדותו של הרב אליהו לתפקיד הרב של ירושלים הינה סיבה לדאגה. ''לזכותו עומדות שלל אמירות קיצוניות נגד יהודים חילונים, נגד ערבים, נגד נשים, נגד הומוסקסואלים, נגד הנצחת רה"מ יצחק רבין ז"ל, נגד נוצרים ועוד", טען.

דיסקין, שבעבר דווח כי הוא מתכוון להתמודד בבחירות לכנסת באחת ממפלגות השמאל, הזכיר כי היועץ המשפטי לממשלה הודיע שלא יגן על מועמדותו של הרב אליהו לתפקיד הרב הראשי לישראל ולדבריו הוא צריך להודיע זאת גם כעת.

''אני אמנם יהודי חילוני אבל יהודי בכל מאודי - גם אם זה למורת רוחו של הרב", הוסיף ראש השב"כ לשעבר. ''אני מתנגד לרבנים קיצוניים ולאומניים, עם עמדות כה בעייתיות בכלל, ובעיר כמו ירושלים בפרט". דיסקין קרא ליועמ''ש ולראש עיריית ירושלים ניר ברקת ''שלא לאפשר את המינוי הזה''. 

לסיום קרא דיסקין לצאת בקריאה ציבורית נגד האפשרות שהרב אליהו ייבחר לתפקיד. "אסור לנו לשבת בחיבוק ידיים ויש לצאת בקריאה של כמה שיותר אנשים כנגד המינוי הזה", טען.

בסביבתו של הרב שמואל אליהו העדיפו שלא להתייחס לדבריו של דיסקין.