מקנדה לעזרת הכורדים
מקנדה לעזרת הכורדיםפלאש 90

מאמר המערכת של העיתון "גלוב אנד מייל" (8 באוקטובר) תוקף את עמדתו של מנהיג המפלגה הליברלית, ג'סטין טרודו, בנוגע למעורבות הצבאית של קנדה במערכה הצבאית נגד המדינה האסלאמית בעיראק ובסוריה במסגרת הקואליציה הבינלאומית בהנהגתה של ארה"ב.

ג'סטין טרודו, בנו של רה"מ לשעבר פייר טרודו, נחשב לבעל סיכויים טובים לנצח את רה"מ המכהן, סטיבן הרפר, בבחירות הכלליות שתערכנה באוקטובר 2015. בשונה מהרפר המביע תמיכה בלתי מסויגת בישראל, טרודו מחזר נמרצות אחר הקול הערבי והמוסלמי בקנדה והבטיח לנקוט במדיניות מאוזנת יותר במזרח התיכון.

"יריביו של ג'סטין טרודו מנסים כל העת להציגו כמי שאינו בשל לתפקיד לתפקיד ראש הממשלה, ואילו מנהיג המפלגה הליברלית ממשיך להוכיח להם שהם טועים. זה היה המצב עד לאחרונה. לפתע, אנו חשים צורך לומר: ג'סטין, שתוק, המבוגרים מדברים", נכתב במאמר המערכת.

"קשה להבין מה ניסה טרודו לומר כאשר הוא ציין, שהממשלה צריכה לספק סיוע הומניטרי ותמיכה שאינה בתחומי לחימה לקואליציה נגד המדינה האסלאמית 'במקום לנפנף במטוסי ה-אף 18 שלנו כדי להראות עד כמה הם גדולים'. האם הוא סבר שדברים אלה מצחיקים? מגניבים? מדויקים?", תוהים במערכת.

לדבריהם, "בדברים אלה, בהתייחסותו בישיבת הפרלמנט למטוסי ה-אף 18 כ'מטוסי קרב מתיישנים' ובטיעונים של מפלתו נגד מעורבות צבאית של קנדה בעיראק ובסוריה, טרודו תפקד בצורה עלובה באחד הנושאים הגדולים ביותר שעמדו לפניו מאז נבחר לשמש מנהיג המפלגה".

ראש הממשלה לשעבר, ג'אן קרטיין, נחלץ להגן על ג'סטין טרודו. בדברים שצוטטו בשמו בגלוב אנד מייל (16 באוקטובר) אמר קרטיין, כי הוא תומך בעמדתו של טרודו בנוגע לתרומה הרצויה של קנדה למערכה נגד דאעש שצריכה להתמקד בסיוע הומניטרי בלבד.

לדבריו, קנדה צריכה להעביר 100 מיליון דולר לתכנית המזון של האו"ם כדי לספק אוכל לפליטים שנמלטו מאימת דאעש, וגם לקלוט בשטחה 50 אלף פליטים מעיראק ומסוריה.